جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
 |  23/ بهمن/ 1397 - 4:12
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

پاسخ قاطع ظریف به آمریکایی ها/شرایط قرار گرفتن در عفو گسترده/آخرین وضعیت زندان قرچک


در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ بهمن بخوانید؛

پاسخ قاطع ظریف به آمریکایی ها/شرایط قرار گرفتن در عفو گسترده/آخرین وضعیت زندان قرچک

تکذیب افزایش حقوق کارکنان سپاه در بهمن و اسفند ماه، پیشنهاد ظریف برای تجارت ایران و لبنان با "لیره"، سومین جلسه دادگاه محیط زیستی‌های متهم به جاسوسی، چه افرادی مشمول عفو گسترده می‌شوند؟، پاسخ قاطع «ظریف» به توئیت پر از خشم و عصبانیت «ترامپ»، آخرین وضعیت زندان قرچک و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیست و سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار خبری جعلی منتسب به سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان شاغل سپاه در بهمن و اسفند ماه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: این خبر جعلی و از اساس کذب بوده که توسط جریان رسانه‌ای معاند با هدف تشویش اذهان عمومی و ایجاد شبهه و اختلاف صورت گرفته است. وی تاکید کرد: هرگونه افزایش حقوق کارکنان سپاه تابع مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

بررسی چهار دهه فعالیت‌های جنبش دانشجویی با دو دانشجوی سابق و نماینده امروز

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی و مجید فراهانی نماینده اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران که جایگاه امروزشان را مدیون تلاششان در تشکل‌های قانونی دانشجویی هستند، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشستی مهم‌ترین وقایع دانشگاه و فرارز و فرودهای جنبش دانشجویی را مرور کردند. این دو نماینده فعلی مردم در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی از چهره‌های سیاسی هستند که می‌توان از آنان به عنوان شاهدان زنده فعالیت‌های دانشجویی در دهه ۷۰ به خصوص اتفاقات منتهی به کوی دانشگاه نام برد.

همچنین علی اکبر ولایتی در نشست «دستاوردهای چهل سال سیاست خارجی ایران»  با بیان این که مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته عزتمندی و اقتدار است، گفت: اصل کلی که در همه دوره‌ها و البته با برنامه‌های متفاوت در سیاست خارجی بر آن تکیه شده است، عزت، حکمت و مصلحت است. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه مقاومت در برابر رفتار ظالمانه و مستکبرانه نظام سلطه، به ویژه آمریکا را تنها راه پیش رو دانست و تاکید کرد: تحریم و محاصره ظالمانه و غیر قانونی آمریکا و رفتار ناپسند اروپا از سوی ملت ایران پذیرفته نیست.

علی لاریجانی با رئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن دیدار و گفت وگو کرد و در این دیدار تاکید کرد: ضروری است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی است که میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی از کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.

همچنین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ از هفته آینده در دو شیفت کاری در مجلس آغاز می‌شود و احتمالاً تا سه هفته به طول می‌انجامد.

وزیر امور خارجه کشورمان به توئیت پر از خشم و عصبانیت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مورد چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران پاسخ داد و در توییتر خود نوشت: «چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی ها هرگز مطیع نخواهند شد.چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت.چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن.پس از چهل سال انتخاب های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند».

لازم به ذکر است که ترامپ در دقایق اولیه بامداد روز سه‌شنبه در توئیتی به زبان های فارسی و انگلیسی نوشت :«۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور. رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است. مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشنتری هستند.»

همچنین روزنامه الاخبار لبنان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به بیروت و دیدار با مقامات آن کشور اعلام کرد که وزیر خارجه ایران به مسولان لبنانی پیشنهاد تجارت با پول ملی یا همان لیره را داد تا لبنانی‌ها دیگر تحریم‌های آمریکا را بهانه نکنند.

دادستان تهران درباره عفو ۵۰ هزار زندانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه چه افرادی مشمول عفو گسترده خواهند شد، گفت: این عفو همه ساله انجام می شد، اما امسال به لحاظ ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی گستردگی زیادی دارد. در دوره‌های قبل یا اسامی ارسال می‌شد یا عفو معیاری اعلام می‌شد و استثنائات زیادی داشت.

درهمین ارتباط رییس دادگستری استان تهران با بیان اینکه وضعیت در زندان قرچک کاملاً عادی است، گفت: مطمئن هستم که براساس شرایط عفو اعلام شده بیشترین آزادی زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از زندان قرچک خواهیم داشت.

سومین جلسه محاکمه چند فعال محیط زیست متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1573 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602961 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر