پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
 |  23/ بهمن/ 1397 - 9:00
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

شعبه ویژه برای مجازات سارقان تاسیسات برق در فارس تعیین شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد رحمانیان سه شنبه در نشست مدیران حقوقی وزارت نیرو که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای فارس در شیراز برگزار شد، افزود: برای شناسایی و دستگیری سارقان، دستورهای لازم به ضابطان قضایی صادر و ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: برای سارقان دستگیر شده احکام و مجازات های سنگینی صادر می‌شود و به محکومین هیچ گونه تسهیلاتی از قبیل مرخصی، آزادی مشروط اعطا نمی‌شود.
معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری فارس گفت: سرقت سیم و برخی از تاسیسات برقی سبب ایجاد خاموشی، نارضایتی عمومی و خسارات سنگین برای شرکت‌ برق و مردم شده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری از سرقت تاسیسات برق مهمترین اقدام در این راستا است گفت : با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه وضعی از جمله محافظت از شبکه ها و تاسیسات برقی و نظارت بیشتر بر صلاحیت پیمانکاران، تغییر وضعیت برق‌رسانی شبکه از هوایی به زمینی، افزایش گشت‌های بازرسی بویژه در مناطقی که بیشتر در معرض سرقت قرار دارد، توسعه روشنایی، پلمب کارگاه‌های ضایعاتی بدون مجوز و همچنین پرداخت حق کشف به کاشفان زمینه پیشگیری از سرقت تأسیسات برقی را فراهم می کند.
رحمانیان با بیان این که یکی از اقدامات موثر ادارات برق در این راستا باید جلب مشارکت مردم در جهت اعمال نظارت عمومی و کنترل محیط خود باشد گفت: بدین منظور باید آگاه‌سازی آنها پیرامون موضوع بزه سرقت برق و شیوه و شگرد سارقان تحت پوشش ماموران برق افزایش یابد.
دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس گفت: بر اساس لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، دستگاه‌های ذیربط وزارت نیرو مکلفند چنانچه در مسیر و حریم خطوط انتقال و توزیع برق و حریم کانال‌ها و نهرها، ساختمانی احداث و یا تصرفاتی از قبیل کشت و زرع بر خلاف مقررات باشد، بدون دستور مرجع قضایی و یا تشکیل پرونده و صرفاً با حضور نماینده دادستان مستحدثات غیر مجاز را قلع و قمع و رفع تجاوز کنند.
رحمانیان با بیان اینکه در صورت نیاز ماموران انتظامی مکلف به همکاری در این زمینه هستند، تأکید کرد: در حال حاضر به‌ دلیل کم‌کاری برخی از ادارات برق و آب شاهدیم که برخلاف ضوابط مبادرت به احداث بنا در بستر و حریم مسیر برخی رودخانه‌ها و یا خطوط برق کرده‌اند که صرف نظر از این موضوع، سلامت جسمی و روانی مردم نیز در معرض تهدید قرار دارد.
۶۱۱۳ / ۲۰۲۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 22 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601410 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر