جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
سرویس: مقالات
 |  22/ بهمن/ 1397 - 1:24
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

تفاوت سلیقه سیاسی نباید مانع کمک به حل مشکلات اقتصادی شود


به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در آیین پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در بوشهر افزود: باید بدانیم که مشکلات اقتصادی با تکیه بر مردم، جوانان و همت مردم جامعه حل شدنی است.
وی یادآورشد: امروز با همه مشکلات و سختی هایی که در عرصه اقتصادی وجود دارد پیمان مردم با انقلاب با حضوری حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیعیت آنها با انقلاب اسلامی ایران دیده شد.
شهردار سابق تهران اظهارداشت: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب نشان می دهد مردم هیچ وقت و هیچ زمانی انقلاب را تنها نگذاشتند و از مسیر خود پشیمان نشدند و در هر لحظه و زمان در صحنه حضور پیدا کردند.
وی گفت: آنها هرگاه نیاز به مجاهدت بود حضور پیدا کردند و این مجاهدت و ایستادگی چه در برابر رژیم بعثی عراق در جریان هشت سال جنگ تحمیلی و چه در برابر تجاوز ناآگاهانه آمریکایی ها در آب های خلیج فارس متوقف نشده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات اقتصادی با اتکا به توان داخلی و بدون تکیه به بیگانگان حل شدنی است.
قالیباف اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد پای انقلاب، عزت، اقتدار ایران ایستاده ایم و به آینده انقلاب و کشور خود امیدواریم.
وی افزود: حضور باشکوه مردم نشان داد مردم در سایه امام و رهبری حاضر به پرداخت هر نوع هزینه هستند و برای سرافزاری ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
قالیباف تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مردم اصیل، فهیم، زمان شناس، ایثارگر و با مروت و جوانمردی در خط انقلاب ثابت قدم و استوار هستند.
وی گفت: چنین مردمی مایه افتخار هستند و ما مسئولان نیز باید به آنها افتخار کنیم و باز کردن گره از کار آنان را افتخاری بزرگ برای خود بدانیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : مسئولان باید تا پای جان به مردن خدمت بی منت عرضه کنند زیرا این خدمت خود یک عبادت است.
وی تاکید کرد: صاحبان اصلی نظام محرومان، مستضعفان و توده های مختلف مردم هستند که تحت هیچ شرایطی نباید آنها را فراموش کنیم.
قالیباف گفت: یکی از دلایل مهم و اساسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز حضور مردم در صحنه است
وی اضافه کرد: با همین امید و روحیه و تکیه به همین مردم می توان دشمن را شکست داد زیرا این مردم همیشه به آینده امید داشته و در برابر ظلم ایستادگی کردند
قالیباف گفت: رژیم پهلوی در سایه توجه نکردن به مردم و تکیه به بیگانگان و بویژه آمریکا بود که با ذلت کشور را گذاشت و رفت.
وی ادامه داد: امروز نیز دشمنان تلاش دارند امید مردم را از بین ببرند و بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای و با جوسازی و شایعه سازی در کنار مشکلات اقتصادی در صدد بردن جامعه به سمت فروپاشی ذهنی هستند.
وی تاکید کرد: در برابر فرهنگ و باور مردم ما مسئولان هستیم که باید مقابل حرکت با بصیرت مردم و هزینه هایی که آنها برای نظام می کنند به آنها توجه و انجام وظیفه کنیم.
قالیباف اظهارداشت: در این راه نباید به گونه ای رفتار کرد که در فشارهایی که دشمن وارد می کند از سر ضعف مدیریت، ناکارامدی و یا بی توجهی فشار مضاعف بر مردم وارد شود.
وی تاکید کرد: در این راه مسئولان وظیفه دارند در ارتباط با مسائل معیشتی و زیرساختی در کشور بصورت جد تلاش کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید آثار زیرساخت های ارزشمند ایجاد شده در کشور و بویژه در استان بوشهر طی چهل سال گذشته بطور محسوسی از سوی مردم لمس شود.
وی یادآور شد: امروز ایران در عرصه علمی، هسته ای، صنعتی، دفاعی و خیلی از زمینه ها جز کشورهای پیشتاز دنیا است و این نشان از ظرفیت های فراوانی است که در عرصه های مختلف نمایان شده است.
قالیباف عنوان کرد: ایران امروز در تکنولوژی های پیشرفته نیز جزو پنج کشور برتر دنیا است ولی در برخی صنایع کوچک تر و پایینی مانند خودرو و پوشک بر مردم فشار می آید.
وی یادآور شد: بدون شک وقتی این کشور موشک می سازد یعنی به راحتی می تواند پوشک هم بسازد.
قالیباف بیان کرد: امروز دشمن در ۲ جبهه رسانه ای با هدف اثرگذاری بر ذهن مردم و فشار اقتصادی را در اولویت قرار داده است.
وی یادآور شد: امروز وزارت دفاع آمریکا و ناتو طرف ایران نیست بلکه خزانه داری آمریکاست که به نبرد با ایران آمده است
قالیباف افزود: در مقابل این ۲ جبهه همه آنهایی که دل در گرو افتخار و اقتدار ایران اسلامی دارند با هر گرایش و سلیقه باید دولت را در حل مشکلات کمک کنند
وی افزود: در طول ۲ دهه گذشته جریانی در کشور این فرهنگ را تئوریزه کرد که در صورت مذاکره با امریکا مشکلات حل می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این جریان در دهه ۷۰ آغاز شد و در دهه ۹۰ نیز مقام معظم رهبری قبول کردند در حوزه هسته ای در سطح وزیران خارجی آمریکا و ایران تعاملات شکل گیرد که منجر به قرارداد نیز شد ولی طبق روال همیشه آمریکایی ها بدعهدی خود را نشان دادند.
وی گفت: در این زمینه روشن شد این ایران نیست که به دنبال دشمن تراشی برای خود در سطح دنیا است بلکه این آمریکا است که ملت ایران را مخالف امیال و هدف های خود در منطقه می بیند.
قالیباف ادامه داد: ملت بزرگی که جان خود را در راه عزت هزینه کرده بدون شک در عرصه حفظ عزت خود نگران بحث اقتصادی نیز نخواهد بود.
وی در ارتباط با شایعه برخی از رسانه های پیرامون خود مبنی بر فرار به انگلیس اظهار داشت: آنها وقتی در جایی یک رزمنده خدمتگزار به انقلاب را می بینند که از شروع انقلاب تاکنون پای کار بوده بیان می کنند که وی از بیت المال دزدیده و رفته تا از این طریق دل مردم را خالی کنند.
قالیباف تصریح کرد: آنها از صبح تا شب آمارهای اشتباه علیه نظام می دهند در چنین شرایطی باید تلاش کرد برای حل مسائل اقتصادی فارغ از گرایش های سیاسی تلاش شود.
وی ادامه داد: در این راه همگان باید با وحدت و همدلی دست در دست هم دهیم تا از این گردنه سخت نیز عبور کنیم.
قالیباف تاکید کرد: بد عهدی های آمریکا در برجام و اروپا در قالب بیانیه خود پیرامون FATF برای تحقق خواسته های آمریکا نشان از ضرورت نبود نگاه به توان خارج برای حل مشکلات است.
وی افزود: امروز باید همانند دوران دفاع مقدس با وحدت برای حل مشکلات تلاش کنیم زیرا ظرفیت هایی برای تحقق این مهم بخوبی در کشور بدون تکیه به ظرفیت های بیگانگان وجود دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان بوشهر در طول تاریخ در مبارزه با استعمار و استبداد همواره درخشیده و در همه زمینه ها پیش قراول بوده است.
وی بیان کرد: این استان با داشتن شهید رئیسعلی دلواری بعنوان پرچم دار مبارز با استعمار و شهیدمهدوی ها در نبرد با آمریکا همواره برای ایرانیان مایه افتخار و مباهات است.
۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 349 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612814 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر