شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۵
 |  19/ بهمن/ 1397 - 9:21
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

۷۰ درصد رقبات موقوفات شیروان سند مالکیت دارد


حجت الاسلام علی پرهیزکار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قبل انقلاب تعداد موقوفات این شهرستان ۳۰ مورد بوده که هم اکنون ۹۰۱ موقوفه و ۶۱ بقعه متبرکه در سطح و روستا این شهرستان ثبت و ساماندهی شده است.
وی بیشترین فراوانی نیات واقفان را تعزیه و عزاداری اباعبدالله الحسین عنوان کرد و تامین هزینه مساجد علوم دینی و طلاب، ترویج قرآن و آموزش و نشر فرهنگ قرآنی، رسیدگی به فرآیندهای بهداشتی و مسائل اجتماعی را از جمله نیات واقفان این شهرستان برشمرد.
پرهیزکار افزود: قبل از انقلاب کلیه املاک مزروعی در اجرای قانون(اصلاحات ارضی) اجازه تبدیل به احسن و واگذاری دهات و مزارع موقوفات عام به زارعین صاحب نسق انتقال و بین آنها تقسیم شد که بعد از انقلاب برابر قانون با ابطال اسناد فروش رقبات ، آب و اراضی موقوفه، کلیه موقوفاتی که بدون مجوز شرعی به فروش رسیده یا به صورتی به مالکیت درآمده باشد به وقفیت خود بر گشت.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: کمک به احداث ، تعمیر و مرمت بیش از ۳۰۰ مورد از مساجد و بقاع متبرکه، احداث ۲۰ واحد مسکونی در موقوفات شاخص ، احداث شبستان بزرگ امامزاده حمزه رضا (ع) و جذب و ساماندهی هزار نفر خادم برای مساجد و بقاع متبرکه از جمله دستاوردهای چهل سال انقلاب در این شهرستان است.
پرهیزکار راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، کمک های بلاعوض و تهیه بسته های غذایی به نیازمندان از محل اجرای نیات موقوفات منطبق و تبدیل امامزاده حمزه رضا (ع) به قطب فرهنگی با اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی در سال را دیگر دستاوردهای اوقاف این شهرستان پس از انقلاب عنوان کرد.
شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 431 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614184 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر