جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
 |  19/ بهمن/ 1397 - 7:55
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

۳۰۰ زن به دلیل جرایم مالی وغیرعمد زندانی هستند


معصومه ابتکار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این معاونت با همکاری ستاد دیه و سازمان های زندان های کشور تلاش جدی دارد تا بتوانند زنان زندانی با جرایم غیرعمد از زندان رهایی یابند.
وی ادامه داد: سعی می شود برای کمک به زنان زندانی جرایم غیرعمد، طرحی را که تحت عنوان ارمغان و با شعار «زندان جای مادران نیست» در سال های گذشته اجرا شده بود، ادامه دهیم تا زمینه آزادی این زنان فراهم شود.
ابتکار با بیان اینکه تاکنون سه مرحله از طرح ارمغان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: طرح ارمغان چهار نیز راه اندازی می شود. البته در این راستا با ستاد دیه کشور مذاکراتی صورت گرفته است و در صورت اعلام آمادگی ستاد و با توجه به اقدامات خوب دولت و حاکمیت برای حل این مشکلات، تلاش های جدی انجام خواهد شد.
ابتکار ابراز امیدواری کرد تا تلاش ها منجر به بازگشت بسیاری از این بانوان به کانون گرم خانواده شود؛ چرا که در بسیاری از خانواده ها نبود مادر موجب فروپاشی این کانون می شود و به طور یقین همه تلاش ها به سمت رفع این مشکلات خواهد بود.
وی اظهار داشت: سعی می شود تا میزان بدهی زنان زندانی با جرایم غیرعمد که عمدتا مشکلات مالی است، تامین شود؛ البته این مساله مهم تنها با همکاری خیران و نیکوکاران سراسر کشور امکانپذیر است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: پویش ارمغان با هدف حمایت عمومی در راستای آزادی زندانیان زن محکوم به جرایم غیرعمد از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری با همکاری ستاد دیه و خیرین راه ‌اندازی شد که تاکنون سه مرحله از این پویش اجرا شده است.
در پویش ارمغان یک به همت همه مردم، خیران و نیکوکاران حدود ٤٠٠ میلیون تومان برای آزادی ٣٢ زن زندانی و در پویش ارمغان ۲ نیز ٨٢٠ میلیون تومان توسط هنرمندان و افراد نیکوکار جمع آوری شد که ١٣ نفر از زنان زندانی با جرایم غیرعمد از زندان های سراسر کشور به آغوش خانواده برگشتند.
نخستین پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا(س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن در سال ۹۶ آغاز و از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شد.
اجتمام* ۷۲۶۸*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1058 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602446 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر