پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
 |  15/ بهمن/ 1397 - 5:13
  |   نظرات: بدون نظر
103 بازدید بازدید

۷۰ درصد پرونده های قاچاق کالا و ارز وارد تعزیرات حکومتی می شود


به گزارش ایرنا، جمال انصاری روز دوشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: پرونده های مربوط به قاچاق کالا و ارز در مجموع ۷ درصد کل پرونده های وارده به سازمان تعزیرات حکومتی را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: بین ۹۰ تا ۹۳ پرونده های دیگر سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به نظارت و کنترل بازار است که این اقدام، کاری مهم است و سازمان باید در این راستا خود را متفاوت از گذشته چابک کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با همدلی، همکاری، بصیرت مردمی و مردم سالاری دینی محقق شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشته اند که باید بهترین تمهیدات، مهمترین تدارک و بهترین سازماندهی را برای کنترل، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود.
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور تاکید کرد: دولت به دلیل آرامش نسبی موجود در بازار و به علت آنکه دولت ها در ادوار مختلف به دنبال آن بودند که نظارت گذاری در حوزه بازار را به اصناف، بازاریان و بازار واگذار کنند سعی کرده که مداخله خود در بازار را کاهش دهد.
انصاری با اشاره به اینکه دولت معتقد است که مداخله دولتی باید برای جاهای خاص و حساس باشد و نظارت بر بازار بر عهده اصناف و بازاریان قرار گیرد ، تصریح کرد: در سال های اخیر به دلیل تحمیل شرایط ظالمانه ای که به کشور وارد می شود باید تلاش کنیم تا نیازها و اقتضائات مربوطه برطرف شده و مشکلاتی که مردم با آنها روبرو هستند نیز رفع شود.
وی اظهارداشت: مطالبات مردم به حق است و همه دستگاه های حاکمیتی باید با همکاری و همراهی برای کاهش این مشکلات اقدام کرده و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه خلاء ساختاری و وجودی این سازمان در نظارت، کنترل و برخورد در حوزه بازار مشکلاتی را ایجاد می کند، گفت: دولت و برنامه های ساختاری نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقادی به ساختارسازی ندارد و یک سازمان نمی تواند آنگونه که دوست دارد رشد کند و این کار با نگاه استانی و ستادی محقق نمی شود.
انصاری ادامه داد: مسائل کنونی موجود در حوزه بازار کم نیستند و باید با مشارکت خوب اصناف، بازاریان و سایر مولفه های تاثیرگذار در بازار این مشکلات را حل کنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که مبارزه با قاچاق کالا وارز سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: سیاست حاکمیتی در برخورد با کالای قاچاق از جمله در مبارزه با قاچاق سوخت و دام جز سیاست های نظام است و هیچ سازمانی از این موضوع معافیت ندارد و همه باید در این راستا تدارک جدی داشته باشند.
معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مولفه های استانی را هر چه بیشتر مد نظر قرار داد، افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برخوردهای امنیتی، انتظامی، قضایی و شبه قضایی حل نمی شود و نیاز است نظارت محوری و کنترل محوری در مرزها به شکلی دنبال شود که در پیکره داخلی کشور با حجم بزرگی از این موضوع روبرو نباشیم و همکاری جمعی می تواند ما را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق کند .
انصاری از سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان سازمانی جوان یاد کرد و گفت: کمبود زیرساخت های این سازمان به دلیل آن است که مدت زمان چندانی از تاسیس آن نمی گذرد.
وی با اشاره به این مطلب که در یکسال گذشته حدود ۱۰۰ نفر رئیس شعبه در استان های مختلف کشور معرفی شده اند، گفت: طی مدت یاد شده نگاه ویژه ای به تغییر شرایط ساختاری نیروی انسانی انجام شده و سازمان تعزیرات حکومتی به دنبال آن است که به سرعت نیروی انسانی خود را در استان ها تزریق کند.
وی بیان کرد: معتقدیم باید با اختیارات استان ها در بخش های مختلف اختیاراتی باشد که برای انجام بسیاری از کارها در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز درگیر کسب مجوز از ستاد نباشند.
معاون وزیر دادگستری تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با نگاه اعتقادی به اینکه فرمان رهبری را در حمایت از کالاهای ایرانی رعایت کند، تلاش می کند که گام های اساسی تری در این زمینه بردارد.
۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 517 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600557 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر