جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
 |  1/ بهمن/ 1397 - 2:13
  |   نظرات: بدون نظر
32 بازدید بازدید

مردم با آگاهی از بودجه می‌توانند در رفع ایرادات، به مجلس کمک کنند


یک وکیل دادگستری:

مردم با آگاهی از بودجه می‌توانند در رفع ایرادات، به مجلس کمک کنند

یک وکیل دادگستری گفت: مردم باید دقیقاً‌ اطلاع یابند بودجه‌ای که به ارگان‌ها و موضوعات مختلف تعلق می‌گیرد، چگونه است و در قالب این بودجه مردم انتظار چه عملکردی از بودجه بگیران باید داشته باشند.

عبدالله سمامی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از زمانی که لایحه بودجه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و بعد از بررسی به تصویب می‌رسد، عملاً این بودجه به قانون تبدیل می‌شود و قانون هم موضوعی است که باید توسط دولت و ملت اجرا شده و لازم الرعایه است و آنچه که برای ملت لازم الرعایه است باید به اطلاع دقیق آنها هم برسد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: مردم می‌توانند تفاسیر مختلفی در زمینه‌ بودجه داشته باشند و رییس جمهور بر همین اساس اظهاراتی مبنی بر اینکه عملکرد دولت باید مانند یک ساختمان شیشه‌ای در دید و منظر عموم مردم باشد تا مورد ارزیابی دقیق آنها قرار گیرد، را بیان کردند.

سمامی یادآور شد: از آنجایی که بحث بودجه موضوع بسیار مهمی است، مردم باید دقیقاً‌ اطلاع یابند بودجه‌ای که به ارگان‌های دولتی، غیردولتی و موضوعات مختلف تعلق می‌گیرد، چگونه است و در قالب این بودجه مردم انتظار چه عملکردی از بودجه بگیران باید داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورتی که نواقص و ایراداتی در خصوص بودجه وجود داشته باشد، با تفسیر و قضاوت درست نسبت به برنامه بودجه‌ای که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود به مجلس کمک کنند.

این وکیل دادگستری گفت: فارغ از بحث بودجه نویسی و کار مدیریت بودجه که توسط دولت و معاونت سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود، مردم نشان داده‌اند که در بسیاری از مواقع می‌توانند قضاوت عادلانه‌ای را در خصوص مباحث بودجه با شکل و شمایل شفاف بیان کنند، بنابراین شفافیت، روشن و واضح بودن بودجه می‌تواند در نوع قضاوت مردم و عملکرد بهتر و بیشتر ارگان‌های استفاده کننده از این بودجه کمک کند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 57 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613810 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر