جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
 |  1/ بهمن/ 1397 - 3:10
  |   نظرات: بدون نظر
82 بازدید بازدید

اظهارات روحانی درمورد حجاب/گاف عجیب پمپئو/تکذیب خروج مرتضوی از کشور/دومین دادگاه بانک سرمایه…


در گزیده اخبار سیاسی یکم بهمن بخوانید؛

اظهارات روحانی درمورد حجاب/گاف عجیب پمپئو/تکذیب خروج مرتضوی از کشور/دومین دادگاه بانک سرمایه…

تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی، درخواست تعدادی از وزیران از رهبری برای تاکید بر تسریع در بررسی CFT و پالرمو، بازدید رییس‌جمهور از نمایشگاه «کسب و کارهای آینده»، اظهارات روحانی درمورد حجاب، دیدار دیپلمات‌های لهستانی با عراقچی با محوریت نشست ورشو، تصمیم‌گیری درباره سازو کار ویژه مالی با ایران در جلسه امروز شورای امور خارجی اروپا و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، یکم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی نیمه سنگین فاتح، ماه جاری به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق می شود.

همچنین نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری به اعلام برنامه‌های این نهاد برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پرداخت.

رئیس جمهور با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه «کسب و کارهای آینده» بازدید کرد.

پس از این بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: به طور طبیعی مخاطرات استفاده از یک امکان و ابزار جدید برای کسی که تازه شروع به استفاده از آن می کند، بیشتر از کسی است که به استفاده از آن امکان و ابزار جدید عادت کرده است، بخصوص اگر از همان آغاز در اختیار قرار گرفتن این ابزار و امکان جدید بخواهیم درخت ممنوعه نیز برای آن تعریف کنیم که آن وقت خود این درخت ممنوعه عاملی برای تحریک استفاده‌کننده به کشف دلیل این ممنوعیت است که می‌تواند مخاطرات و آسیب‌ها را بیشتر کند. وی با اشاره به اینکه همه باید اصول مربوط به خود را حفظ کنند، گفت: متأسفانه در مسأله حجاب ،اول از زن شروع می‌کنیم در حالی که قرآن ابتدا مرد را از نگاه هرز دور می‌کند، اما ما می‌رویم و بخاطر حجاب دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم.

در پی انتشار خبری مبنی بر این که حکم قطعی یک سال زندان غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، امروز به اجرا در آمد، یک منبع آگاه در ابتدا به ایسنا عنوان کرد که «این خبرصحت ندارد و تا این لحظه او را به زندان نیاورده‌اند» اما دقایقی بعد تایید کرد که کرباسچی برای گذراندن دوران یک سال محکومیت زندان در مسیر اوین است.

در همین رابطه حسین مرعشی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: آقای کرباسچی دقایقی پیش با منزلشان تماس گرفتند و اعلام کردند که صبح امروز از منزل به قصد رفتن به دفتر حزب کارگزاران سازندگی خارج شدند که توسط تعدادی از مامورین به اجرای احکام  هدایت شدند. وی ادامه داد: ایشان در حال حاضر در  اجرای احکام هستند و احتمالا این حضور برای شروع اجرای حکم محکومیت یک ساله‌ای  است که داشتند.

علیرضار رحیمی، عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: گفت: تعدادی از وزیران از مقام معظم رهبری درخواست کرده‌اند ایشان برای تسریع پیگیری CFT و پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کنند.

همچنین قاسم احمدی لاشکی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برایبرخورد با مافیای کنکور باید از مبالغ دریافتی قراردادهای آن‌ها با وزارت آموزش و پرورش و صداوسیما منصرف شد گفت: به همان اندازه که این موسسات حق اظهار نظر درباره مشق شب ندارند پاک کردن صورت مساله یعنی حذف مشق شب نیز بی‌ربط و غلط است.

اعضای شورای امور خارجی اتحادیه اروپا قرار است طی دیدارشان در بروکسل، بر سر سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران به توافق برسند و اتحادیه اروپا امروز قصد دارد که برنامه‌هایش برای دور زدن تحریم‌های ضدایرانی دونالد ترامپ را تشدید کند.

همچنین در آستانه برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو که با اعتراض جدی ایران مواجه شده است، هیاتی از دیپلمات‌های لهستانی به ریاست، ماچی پرز میسلاولانگ، معاون وزیر خارجه این کشور اروپای شرقی در سفر به تهران با سید عباس عراقچی، معاون امور سیاسی خارجی ایران دیدار و رایزنی کردند. محور این دیدار بحث نشست ضد ایرانی ورشو است که لهستانی‌ها قرار است در اواخر بهمن ماه با همکاری آمریکا در این کشور اروپایی برگزار کنند. تاکنون اخبار ضد و نقیضی در مورد تعداد مهمانان شرکت کننده در این نشست منتشر شده است.

وزیر خارجه آمریکا روز یک‌شنبه و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در توییتی مدعی آزادی آمریکایی‌های زندانی به جرم جاسوسی در ایران شد. گاف عجیب پمپئو! در این‌که تصور کرده بود گروگان‌گیری در سال ۱۹۶۷ اتفاق افتاده و آن را با چهل سالگی انقلاب اسلامی یکی ساخته بود به سرعت در فضای مجازی به ویژه توییتر بازتاب پیدا کرد و به فاصله کمی پمپئو مجبور شد توییت خود را حذف و آن را به شکل اصلاح شده منتشر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر در راستای رویکردهای غاصبانه و جنگ‌طلبانه خود ادعا کرد که برخی اهداف مربوط به ایران و حزب‌الله را در سوریه مورد حمله قرار داده است.

در پی حمله هوایی شب گذشته این رژیم به سوریه، وزیر اطلاعات رژیم صهونیستی با این ادعا که “حمله پیامی آشکار به ایران بوده است“، گفت اسرائیل به هرگونه تهدیدی علیه خود پاسخ می‌دهد.

دادستان دزفول ضمن تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی گفت: با نیابت قضایی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست جلب بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد. وی همچنین با اعلام خبر دستگیری سپیده قلیان گفت:  یکی از برادران متهم نیز که ماموران را مجروح کرده بود نیز بازداشت و روانه زندان شد.

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، دومین جلسه دادگاه آمریکایی برای پیگیری پرونده «مرضیه هاشمی» مجری و خبرنگار بازداشت شده شبکه پرس تی وی، چهارشنبه (۳ بهمن ماه) در واشنگتن برگزار می‌شود. دومین جلسه دادگاه در حالی برگزار می‌شود که هیچ منبعی درباره روند بررسی پرونده وی اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌کند و شرایط کنونی برای خانواده مرضیه هاشمی دشوار است.

همچنین سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در رابطه با ادعای خروج سعید مرتضوی از کشور، گفت: این فرد در زندان است و نه در ایران و نه در غیرایران به کاری مشغول نشده است.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه عضو سابق هیات مدیره بانک سرمایه در دادگاه انقلاب برگزار شد. در این جلسه پرویز کاظمی، یکی از اعضای هیات مدیره بانک سرمایه ضمن تاکید بر این که جزو هیات مدیره غیر موظف این بانک بوده است، گفت‌: توصیه می‌کنم بانک‌ها عضو غیر موظف انتخاب نکنند زیرا افراد غیر موظف در جلسات شرکت نمی‌کنند و در جریان ریز اقدامات قرار نمی‌گیرند. در پایان نیز قاضی دادگاه، جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده را ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه هشتم بهمن ماه به عنوان آخرین جلسه دفاع متهمین اعلام کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) یکم بهمن ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

ایسنا – رساپور



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 872 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613337 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر