شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳
 |  30/ دی/ 1397 - 4:28
  |   نظرات: بدون نظر
36 بازدید بازدید

رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در فارس


رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در فارس

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با اعلام گذشت اولیای فردی که در نزاع به قتل رسیده بود، یک محکوم به مجازات قتل، از قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، یکشنبه ۳۰ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: اولیاء دم مقتولی که در جریان یک نزاع خیابانی با سلاح سرد کشته شده بود، متهم به قتل، از قصاص نفس رهایی یافت.

وی توضیح داد: سال ۹۳ و براثر وقوع یک نزاع، فرد جوانی براثر جراحات وارده با سلاح سرد، جان خود را از دست داد و متهم براساس شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اقرار کرد و مقدمات اجرای حکم قصاص این فرد، فراهم شد.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۷۶ ویژه صلح و سازش استانی، پس از برگزاری ۱۸ جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم، رضایت شکات حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام کرده و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

موسوی در ادامه از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی قدردانی و اضافه کرد: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح وسازش و اصلی ترین نقطه هدف گذاری آن سوق دادن پرونده ها به محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر نیازمند تدبیر همه اعضا و کارکنان و همکاران ساعی ما در شوراهای حل اختلاف استان است که با تکیه بر اعتقادات و مبانی دینی گام در مسیر بسیار سخت اخذ رضایت از اولیاء دماء گذاشتند و به لطف خدا موفق عمل نمودند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: آنچه که امروز کیمیا و بسیار کمیاب شده بشریت در دنیای به ظاهر متمدن امروز و گذشت، عفو و محبت است؛ که چنانچه انسانها در مواجهه با یکدیگر بذل کنند، قطعا با مشکلاتی که امنیت، آسایش و آرامش همنوعان را به خطر بیندازد مواجه نخواهد شد.

موسوی یادآور شد که این پرونده، سی و دومین پرونده قتل محکوم به قصاصی محسوب می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.

انتهای پیام

دبیر: فرهاد صمدی پور



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 580 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614333 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر