جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
سرویس: مقالات
 |  29/ دی/ 1397 - 8:43
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

کار احزاب احیای حیات سیاسی جامعه است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراد ثقفی عصر شنبه در نشست اصلاحات و مسایل ایران که در دفتر حزب اتحاد ملت برگزار شد، افزود: احزاب می توانند با پیش کشیدن سیاست، کاری کنند که جامعه را حفظ کنند، ملتی که سیاست نداشته باشد نمی‌تواند پایدار بماند.
وی افزود: سیاست را تلاش همگانی برای تحقق اهداف عمومی می دانم. به نظرم سیاست نه بر اساس حذف و طرد که بر اساس اصل ادغام معنا پیدا می کند، چرا که سیاست حذف و طرد اسم ‌دیگر سیاست جنگ است.
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد: دولت ها نمی توانند بانی گفت‌وگوی عمومی شوند، این کار احزاب است و از درون آن سیاست‌ ساخته شده و به نقشه راه دولت تبدیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: حزب باید سوال مطرح کند. حول این سوال بحث کند و بحث را به سطح جامعه بکشاند و نهایتا مشخص شود منظور از این سوالات چیست و سوالات دیگری نیز باید از سوی احزاب مطرح شود.
وی یادآور شد: احزاب سوال دیگری که باید مطرح کنند این است که اقلیت و اکثریت به چه معناست و یک حقوق عمومی تعریف کنند. مشخص شود اگر کسی در رقابت سیاسی اکثریت کرسی را به دست آورد چه حقوقی دارد؟ مثلا اگر حزب اتحاد ملت در اقلیت بود چه کار باید بکند و اگر در اکثریت بود چه حقوقی دارد؟ سوالاتی که باید در سطح عمومی هم مطرح و به گفتگوی عمومی تبدیل شود.
ثقفی افزود: ما باید سیاست را احیا کنیم، سیاست احیا نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم مسائل را به شکل همگانی مطرح کنیم تا از درون آن سیاست گذاری متولد شود و در نهایت سیاست نیز دولت – ملت را به هماهنگی برساند.
وی در ادامه گفت: جنبش های اجتماعی نمی‌تواند ابدی باشند عمر آنها از احزاب کوتاه‌تر است و در نتیجه ما نمی توانیم دائماً فکر کنیم که جنبش های دایمی داشته باشیم. جنبش ها اگر بخواهند شکل دموکراتیک داشته باشند باید برنامه‌هایشان در قالب احزاب ادامه پیدا کند.
ثقفی اضافه کرد: جنبش ها باید در ادامه کار فرمان را به دست احزاب دهند که اهدافشان را به ثمر برسانند درنتیجه جنبش اصلاحات به دولت اصلاحات انجامید، دولت اصلاحات متوجه شد به حزب نیاز دارد که تشکیل داد.
سیام*ا.ع*۱۵۳۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 733 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613198 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر