شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
سرویس: مقالات
 |  29/ دی/ 1397 - 6:01
  |   نظرات: بدون نظر
96 بازدید بازدید

نقد بزرگان راهگشاست


ناصر قوامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس در واکنش به نقدها به مصاحبه اخیر سیدمحمد موسوی خوئینی‌ درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد:‌ آقای هاشمی یکی از بزرگان انقلاب بوده است و هیچ شک و شبهه‌ای در آن نیست. ایشان هم قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزی انقلاب مورد لطف و عنایت حضرت امام(ره) بودند و خدمات بسیار مهمی را در جمهوری اسلامی انجام داده است. آقای هاشمی در زمان جنگ و همچنین سازندگی، شخصیت کم‌نظیری است، اما همه این‌ها هیچ دلیلی نیست که ایشان اشتباهی نداشته باشد.

او اضافه کرد: آقای هاشمی بشر بود و بشر هم دارای اشتباه است. خصوصاً که بزرگان اشتباهشان بزرگ‌تر است. بنابراین، خدمات و شخصیت آقای هاشمی دلیلی بر عدم اشتباه ایشان نیست.

قوامی تأکید کرد: باید این مسأله را نیز در نظر داشت و همگان به آن توجه کنند که اگر کسی اشتباه آقای هاشمی را بیان می‌کند، هدفش توهین به شخصیت ایشان و زیر سؤال بردن خدماتش نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری مصاحبه موسوی خوئینی‌ درباره آیت‌الله هاشمی گفت:‌ در آن مصاحبه آقای خوئینی‌‌ علیه آقای هاشمی چیزی نگفته و نقد آن‌چنانی هم نداشته است. ماحصل صحبت‌های ایشان این است که آقای هاشمی عمل‌گرا بوده و جاهایی که مشکل قانونی بوده، از حکم حکومتی استفاده می‌کرده است. آقای هاشمی معتقد بود اگر در جایی که به نفع نظام و مردم است و مشکلی هم پیش نمی‌آید، چه اشکالی دارد که قانون رعایت نشود.

قوامی با تأکید بر اینکه بررسی عملکرد افراد و نهادهای برآمده از انقلاب نه‌‌تنها موجب تضعیف نظام نمی‌شود، بلکه راهگشای مشکلات خواهد بود و می‌‌تواند منجر به عدم تکرار اشتباهات گذشته شود، گفت: اکنون چهل سال از انقلاب گذشته است و نقد عملکرد و رفتار گذشته و بزرگان باید چراغ راه آینده باشد. هدف از نقد افراد، توهین به آنان یا زیر سؤال بردن خدمات نیست. عینک بدبینی را باید برداریم.

او در همین حال تأکید کرد: نقد کردن با تخریب تفاوت دارد. هدف از تخریب ضربه زدن به افراد است، اما هدف از نقد، برطرف کردن اشکالات است و نگاه سازنده به آینده در آن وجود دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بدون اشکال است.

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 774 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614527 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر