جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۲
 |  23/ دی/ 1397 - 9:05
  |   نظرات: بدون نظر
35 بازدید بازدید

قانون مشخص برخورد با متخلفان تصادف های ساختگی وجود ندارد


مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت اثبات تخلف در تصادف های ساختگی، قضات با ضمانت قانونی سوءاستفاده از بیت المال متهم را تحت پیگیرد قرار می دهند.
وی خاطر نشان کرد: نبود ضمانت قانونی الزام آور در برخورد قطعی با متخلفان، یکی از چالش های اساسی است که قانونگذاران در برخورد با این افراد سودجو می باید قوانینی در این بخش تدوین و تصویب کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: متخلفان در برخی موارد در انجام تصادف های ساختگی به صورت گروهی و در بعضی موارد به صورت انفرادی، برنامه ریزی می کنند که این اداره کل با اجرای طرح های کارشناسی در شناسایی افراد بزهکار در تلاش است.
نوروزی اضافه کرد: هم چنین در اجرای این طرح خارج از عرف، در بعضی موارد متخلف به صورت فردی و برخورد ساختگی با دیگر خودروهای سواری و باری اقدام به تصادف می کند که در صورت مصدومیت، پزشکی قانونی برای اجرای مراحل قانونی برنامه های کارشناسی را در دستور کار قرار می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی یکی از علت های اساسی در اجرای تصادف های ساختگی است و این رفتارهای هنجارشکنانه در سمنان به نسبت دیگر نقاط کشور محسوس نیست.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۷ نفر در پزشکی قانونی سمنان معاینه بالینی شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۳ نفر بوده است.
همچنین در این مدت ۲ هزار و ۹۵۷ نفر در تصادف های درون و برون شهری استان سمنان مصدوم شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و ۵۴ نفر بوده است.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 272 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612737 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر