جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱
 |  23/ دی/ 1397 - 8:36
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

بیش از سه هزار زندانی جرایم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند


به گزارش ایرنا ، سید حجت الله موسوی قوام شامگاه شامگاه شنبه در جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردی و خیرین جهت آزادسازی زندانیان در محل تالار عقیق رفسنجان افزود: ۱۳ میلیارد تومان از این مبلغ از محل کمک های مردمی و خیرین بوده که با این مبلغ یکهزار و ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند و مابقی زندانیان آزاد شده از محل تسهیلات دولتی و سایر منابع جرائم نقدی آنها پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور در سال ۱۳۶۹ در تهران شکل گرفت و به طور رسمی از سال ۱۳۷۶ در استان های دیگر فعالیت خود را آغاز کرد ادامه داد: در استان کرمان این ستاد از سال ۱۳۸۰شکل گرفت.
موسوی قوام با بیان اینکه زندانیانی که با حمایت ستاد دیه آزاد می شوند نباید دارایی و اموالی داشته باشند و فاقد هرگونه سابقه کیفری باشند تصریح کرد : متاسفانه سیر ورود زندانیان روندی صعودی را طی می کند و ستاد دیه به تنهایی نمی تواند کمک هایی را داشته باشد لذا در کنار کمکهای مردمی و خیرین دولت نیز با نگاه ویژه به این موضوع اعتباراتی اختصاص می دهد .
وی خاطرنشان کرد: طی ۱۷ سال گذشته و با شروع به کار ستاد دیه استان کرمان؛ ۶۸۸ زندانی جرایم غیرعمد بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندانهای استان آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۹ جشن گلریزان در ۲ شهرستان استان کرمان برگزار و در این جشن ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان خیرین کمک کردند بیان کرد: ۱۱ جشن در شهرستان رفسنجان برگزار شد که در این جشن ها در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان خیرین و مردم نوعدوست کمک کردند.
موسوی قوام با اشاره به اینکه ۲۷۸ زندانی غیرعمد در زندانهای سطح استان کرمان داریم افزود: ۱۱ نفر از این تعداد در حوزه تصادفات، ۲ نفر بخاطر حوادث کارگاهی، ۹۲ نفر هم به خاطر چک برگشتی و مابقی هم به دلیل مهریه زندانی هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زندانیان در استان کرمان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس هستند.
موسوی قوام با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری امیدواریم بتوانیم ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان را آزاد کنیم گفت : در رفسنجان ۲۷ نفر زندانی مشمول شرایط ستاد دیه هستند که برای آزادسازی آنها نیاز به ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.
*پنج میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جمع آوری شد
رییس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت : سال گذشته در استان کرمان پنج میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد.
حجت الاسلام مهدی پورمحمدی افزود : ستاد دیه مربوط به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمدی است که ناخواسته به دلیل عایت نکردن نظام قانونی و عدم مهارت مانند تصادف یا پرداخت مهریه زندانی شده اند.
وی افزود: تعداد زندانیان در کشور در سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر بودند که ۹۸ درصد آنها آقایان و دو درصد خانم ها هستند .
رییس ستاد دیه شهرستان رفسنجان گفت: از ۲۵۰ هزار نفر زندانی در کشور ۲۹ هزار نفر به عنوان ارتکاب به جرایم غیرعمد زندانی شدند که مشمول شرایط ستاد دیه هستند.
رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1623 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603011 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر