پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
 |  22/ دی/ 1397 - 6:33
  |   نظرات: بدون نظر
22 بازدید بازدید

انواع تهدیدات روانی و مادی گریبانگیر خانواده زندانیان است


مدیرکل زندان‌های استان تهران:

انواع تهدیدات روانی و مادی گریبانگیر خانواده زندانیان است

کلاس‌های آموزش مهارت‌های اخلاقی و زندگی ویژه فرزندان و همسران زندانیان در سرای محله سنایی بنا به منویات مقام معظم رهبری با حضور مدیرکل زندانهای استان تهران، مسئولین انجمن حمایت مرکز ، مدیران مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، شهرری و کارشناسان مددکاری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن بازدید از کارگاه‌های آموزشی در جمع همسران مددجویان گفت: فرزندان و همسران مددجو قربانیان بی گناهی هستند که بنا بر جبر زمان و مکان پدر و شوهران خویش در تنگنای معضل زندانی بودن آنان متحمل دشواری های زیادی می شوند که تنها کسانی که تجربه این بغرنج را داشته اند مفهوم آن را درک می کنند.

وی در ادامه با توجه به نقش ملاقات‌های چهارگانه در روحیه مددجویان گفت: در اکثر اوقات زندانی‌ها معمولا بعد از ملاقات با خانواده یا تماس تلفنی زندانی با خانواده به صورت دوگانه برخورد می کنند بدین معنا که یا فرد زندانی بعد از ملاقات با روحیه ای شاد و توان مضاعف روانی به داخل زندان بر می‌گردند و یا متاسفانه اقدام به خودزنی و گاه تا حد خودکشی پیش می روند که این امر بیانگر نقش مدیریت عاطفی همسران مددجو به صورت مثبت و گاه منفی ملاقات ها بر روحیه مددجویان می باشد.

محبی با ابراز همدردی با خانواده مددجویان به مساله فقدان سرپرست خانواده در روند زندگی زناشویی اشاره و خاطر نشان کرد: واقعیت و معضلات تلخ زندانی شدن یک فرد در خانواده خصوصا سرپرست آن خانواده بر کسی پوشیده نیست چرا که انواع تهدیدات روانی و مادی گریبانگیر خانواده  زندانیان می باشد.

شایان ذکر است مقرر گردیده است در دو مرحله ۱۲۰۰ نفر از همسران و فرزندان مددجو در این دوره از کلاس های آموزشی که با هدف ارتقاء مهارتهای اخلاقی و زندگی و شیوه های فرزند پروری انجام می گیرد با مدیریت انجمن حمایت از مرکز و دعوت از اساتید مطرح حوزه رفتار شناسی شرکت کنند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 199 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601587 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر