پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
 |  22/ دی/ 1397 - 6:27
  |   نظرات: بدون نظر
37 بازدید بازدید

امسال ۲۴۶ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی آزاد شده اند


حمزه بروجنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زندانیان ۱۴۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که با گذشت شکات، قبولی اعسار، آورده خود زندانیان و پرداخت ۴۰ میلیارد ریال توسط ستاد دیه آزاد شده اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۳۸ نفر به دلیل جرایم غیر عمد از جمله دیه غیرعمد، نفقه، مهریه و محکومیت های مالی که بیشترین آمار زندانیان را داراست، در زندان های استان به سر می برند.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک های خیران آذربایجان غربی این افراد نیز آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: خیران همیشه بازوی اصلی ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بودند که امیدواریم این همکاری ها با قوت بیشتر ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه از سال ۱۳۶۹ در کشور راه اندازی شده است و در این مدت بیش از ۵۰۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد به اهتمام این ستاد آزاد شده اند.
دهها نفر در آذربایجان غربی به خاطر عدم توانایی پرداخت دیه، مهریه، نفقه و چک های غیرکلاهبرداری به عنوان زندانیان جرائم غیرعمد در حبس هستند.
ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنان قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و نداشتن توان پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ شمسی در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اشتهار به فسق و فجور، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تائید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تائید گروه تحقیق از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد برای آزادی است.
۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 708 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600748 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر