شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹
 |  20/ دی/ 1397 - 9:30
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

امسال ۱۲۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور آزاد شدند


سید اسدالله جولایی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: علاوه بر آزادی این تعداد زندانی، تلاش های ویژه ای برای کاهش ورود افراد با جرایم غیرعمد به زندان انجام داده ایم که می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را حل کند.
وی اضافه کرد: اصلاح قوانین مهریه یکی از برنامه های مهم و در دست اجرای ستاد دیه برای کاهش ورودی زندانیان جرائم غیرعمد به زندان است و امیدواریم با اصلاح آن تعداد زندانیان کاهش یابد.
وی بیان کرد: از زمان اصلاح و تصویب قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوب اردیبهشت ۱۳۹۵) جمعیت بدهکاران ناشی از دیه حوادث رانندگی در حال حاضر به کمتر از ۳۰۰ نفر رسیده است.
مدیرعامل ستاد دیه کشور ابراز امیدواری کرد که روند نزولی با طرح قانون جدید چک که به تصویب مجلس رسیده است، در آینده‌ای نزدیک ورودی به زندان در حوزه اوراق‌ تجاری به ویژه چک به حداقل ممکن برسد.
جولایی اضافه کرد: آذربایجان غربی از لحاظ تعداد زندانیان غیر بزهکار رتبه دهم کشوری را به خود اختصاص داده‌ است.
وی بیان کرد: در این استان نیز مانند بیشتر استان‌های کشور موضوع صدور چک بیشترین آمار زندانیان را به خود اختصاص داده است که امیدواریم این معضل با اصلاحات انجام شده در قانون چک به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه با تلاش ستاد دیه، مردم به راحتی می توانند با گوشی تلفن همراه به این ستاد کمک کنند، بیان کرد: سامانه #۷۷۷۷*۷۸۰* برای کمک آسان مردم در نظر گرفته شده است.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: ۶۴۲ زندانی در استان مشمول حمایت ستاد دیه هستند و تلاش می شود مشکلات این افراد رفع و به آغوش خانواده بازگردند.
محمدمهدی شهریاری افزود: سعی می کنیم با جذب همکاری بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات لازم به زندانیان جرایم مالی غیرعمد، بخشی از مشکلات این زندانیان را رفع کنیم.
به گزارش ایرنا، ستاد دیه از سال ۱۳۶۹ در کشور راه اندازی شده و در این مدت بیش از ۵۰۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد به اهتمام این ستاد آزاد شده اند.
۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1039 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614792 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر