جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۹
سرویس: مقالات
 |  20/ دی/ 1397 - 5:11
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

لایحه جامع انتخابات نگاه ویژه ای به احزاب دارد


به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه در نشست با احزاب سیاسی استان بوشهر افزود: امیدواریم این لایحه هر چه زودتر از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود زیرا با تصویب آن، جایگاه احزاب و خانه آنها بیش از پیش شناخته می شود.
وی بیان کرد: با این جایگاه روز به روز کشور ضرورت کار حزبی را بیشتر احساس و در کنار آن نیز باید شاهد کار عملی نیز باشیم.
خورشیدی ادامه داد: در سال های قبل کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب که تصمیم گیر و تصمیم ساز در مورد احزاب بود بدون حضور نمایندگان احزاب تشکیل می شد.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: در قانون کنونی احزاب در نخستین گام برای واقعی تر شدن جایگاه احزاب، حضور نمایندگان احزاب حتی در جایی که برای احزاب تصمیم گیری می شود به رسمیت شناخته شده است.
خورشیدی اظهارداشت: انتظار است در اصلاحیه های بعدی این قانون جایگاه ویژه تری برای احزاب دیده شود.
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار خود به ضرورت استقرار و توانمندسازی احزاب و اینکه مشارکت سیاسی بدون استقرار نهاد حزبی نمی تواند حضور و وجود داشته باشد اعتقاد کامل داشت.
خورشیدی ادامه داد: در این چند سال استقرار دولت تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد زیرا با از بین رفتن خانه احزاب ایران احیا مجدد آن زحمت های زیادی را می طلبید.
وی گفت: در این بخش سوتفاهمات عمیقی وجود داشت و چنانچه تلاش های وزیر کشور و قائم مقام وی نبود امروز کشور فاقد خانه احزاب بود.
خورشیدی یادآورشد: همدلی و اصل مشترک برای توسعه کشور همه سلایق و جریان های موجود است که با مشق دموکراسی خود نشان دادند که می توان با همه تفاوت ها به انسجام ملی تاکید کرد.
وی تاکید کرد: اکنون تبلور نمونه انسجام ملی کشور را می توان بخوبی در خانه احزاب مشاهده کرد.
خورشیدی گفت: امیدواریم بیش از ۲۰۰ حزب موجود کشور در کنار توسعه کمی با مشق دموکراسی در خانه احزاب ایران در فراکسیون و همفکرایی های کشور در حدود ۷۰ حزب بیایند و حزب قوی تری را تشکیل دهند.
وی عنوان کرد: خانه احزاب بلندگوی هیچ حزب و سلیقه سیاسی در هیچ جای کشور نیست.
معاون استانداری بوشهر افزود: در قانون احزاب سه نوع تشکل احزاب، انجمن های صنفی و انجمن اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده است.
وی گفت: خانه احزاب در میان انجمن های صنفی شناسایی شده و در این کانال مجوز فعالیت می گیرد.
خورشیدی اضافه کرد: مقرر شده خانه احزاب نهاد صنفی توانمندسازی احزاب در کشور باشد و اگر بپذیریم که نهاد صنفی است در آن صورت بسیاری از دغدغه های ادامه روند این خانه حل می شود.
۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1738 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603126 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر