پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
 |  27/ آذر/ 1397 - 5:56
  |   نظرات: بدون نظر
98 بازدید بازدید

۳۹ پرونده قاچاق کالا و ارز امسال در سمنان تشکیل شد


به گزارش ایرنا، علی دارینی روز سه شنبه در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان در سالن اجتماعات دادگستری این استان افزود: این میزان کاهش آمار تشکیل پرونده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز چشمگیر بوده و نشان از عملکرد خوب بازرسان و فرهنگ سازی در این زمینه دارد.
وی اظهار داشت: سال گذشته ورودی پرونده ها در بخش قاچاق کالا و ارز ۱۶ درصد کاهش داشته و امسال نیز نسبت به سال گذشته این روند کاهشی ادامه یافته است.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزای نقدی نقش بازدارندگی کمی دارد و ضروری است به منظور پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان نیروی انسانی هم پای کار باشند.
وی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند توجه و همکاری همه جانبه است و همه مسوولان باید در زمینه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی به منظور کاهش انگیزه قاچاق کالا تلاش کنند.
به گفته دارینی، اصلاح و بازنگری برخی از قوانین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع این جرایم داشته باشد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با بیان این که در برخی از موارد، قوانین مانع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه می شود ادامه داد: برخی از این قوانین نیازمند رفع ابهام و اصلاح است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به یک قوه نیست بلکه باید همه حوزه ها و بخش ها همکاری داشته باشند.
حسن اسلامی راد، علت اصلی قاچاق کالا و ارز را نوسان قیمت ها و به صرفه بودن قاچاق عنوان کرد و گفت: افزایش کارهای اطلاعاتی و نظارتی بیش از پیش می تواند در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز موثر باشد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان افزود: راه های ورود قاچاق کالا و همچنین سوخت باید بسته شود.
به گزارش ایرنا، مسوولان در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان سمنان درباره راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تبادل نظر کردند و تبصره ۴ ماده ۱۸ بخشنامه، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه هیات وزیران برای حاضران قرائت شد.
۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1086 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620490 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر