پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
 |  27/ آذر/ 1397 - 11:13
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

نازنین زاغری درخواست آزادی مشروط کرد


محمود بهزادی راد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر گفت که موکلش بیش از نیمی از پنج سال حبس خود را تحمل کرده و مشمول مقررات آزادی مشروط می شود.
این وکیل دادگستری افزود: در حال حاضر منتظر نظر دادستان تهران هستیم که امیدواریم با درخواست آزادی مشروط موکلم موافقت شود.
وکیل مدافع نازنین زاغری همچنین از بیماری او خبر داد و گفت: با توجه به بیماری موکل، درخواست انتقال زاغری به بیمارستان را داده ایم تا مراقبت های پزشکی در بیمارستان به عمل آید و اکنون منتظر موافقت زندان با درخواست انتقال زاغری به بیمارستان هستیم.
بهزادی راد در پاسخ به این پرسش که سرنوشت پرونده جدیدی که برای موکلش تشکیل شده به کجا رسیده است گفت: در این پرونده وکالت زاغری را بر عهده ندارم ولی تا جایی که اطلاع دارم یک جلسه دادگاه برگزار شده و پرونده جدید، اعتبار امر مختومه دارد؛ یعنی قبلاً به همین اتهام رسیدگی و برای موکل مجازات صادر شده است.
نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد سال ۹۵ طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام» انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد: «وی با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»
پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
۲۵ مهر سال ۹۶ عباس جعفری دولت آبادی در خصوص نازنین زاغری گفت: شوهر وی تبعه انگلستان و خود وی نیز دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. وی مسوول آموزش خبرنگاری آنلاین بی بی سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام کرده است. چگونگی استفاده از ایمیل‌ مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره، افرادی چون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.
جعفری دولت‌آبادی ارسال نامه از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس برای نازنین زاغری را موید ارتباط وی با دولت انگلستان و اهمیت این متهم برای آن کشور دانست.
خرداد امسال، مسئولان قضایی از مفتوح بودن بخش دوم پرونده زاغری خبر دادند.
موضوع تبادل نازنین زاغری هم در رسانه ها مطرح شده بود که غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران دی سال ۹۶د گفت: ادعاهای مطرح‌شده در خصوص تبادل این متهم مورد تأیید مراجع قضایی نیست.
اجتمام *۹۱۰۴ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 177 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601565 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر