شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲
 |  27/ آذر/ 1397 - 5:43
  |   نظرات: بدون نظر
102 بازدید بازدید

انقلاب آموزشی در حوزه مالکیت فکری نیاز داریم


به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، سید علیرضا آوایی روز سه شنبه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری حقوق مالکیت فکری افزود: نوع نگاهی که از سال ها قبل در کشور وجود داشته است، وجود تعلقات صنفی و تعصبات سازمانی است و ما در وزارت دادگستری با توجه به ماموریت، شرح وظایف و بنا بر اقتضائات و شرایط کنونی کشور با پرهیز از چنین نگاهی، به چیزی جز منافع کشور فکر نمی کنیم.
وی اظهار داشت: امیدواریم با تکیه بر تجارب کارشناسان حوزه حقوق مالکیت فکری و انگیزه های موجود، ظرف ۲ سال آینده بتوانیم برای ارتقای حوزه مالکیت گام های بزرگی برداریم.
آوایی کمک به تسریع فرآیند تجاری سازی اختراعات و اکتشافات را یکی از مهمترین اولویت های وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی حقوق مالکیت فکری در کشور عنوان کرد و افزود: توسعه محاکم تخصصی در رابطه با دعاوی حوزه مالکیت فکری و استفاده از افراد متخصص این حوزه به عنوان مشاور در محاکم بدوی و تجدیدنظر از دیگر اقدامات مطلوبی است که باید پیگیری شود.

* فرهنگ مالکیت فکری باید در کشور فراگیر شود
وزیر دادگستری بر لزوم تقویت زیرساخت های علمی و انسانی در حوزه حقوق مالکیت فکری تاکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که باید در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد، مردمی سازی و تهیه برنامه ملی مالکیت فکری از طریق اصلاح و تکمیل نگرش گروه های مرجع است که به تبع آن، تغییر عملکرد نیز اتفاق می افتد.
آوایی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها آموزش مالکیت فکری پیش از ورود به دبستان آغاز می شود. در کشور ما نیز فرهنگ مالکیت فکری باید فراگیر شود و دراین رابطه لازم است اهداف بلند مدتی با شناخت دقیق از جایگاه بین المللی خود و متناسب با توانمندی های موجود، برنامه ریزی و اجرا کنیم تا آنچنان که حق ماست به دنیا معرفی شویم.

* ساماندهی برنامه اقدام ملی برای تحقق حقوق مالکیت فکری
در این جلسه محمود حکمت نیا، سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیر شورای سیاستگذاری این مرجع، با ارائه گزارشی از عملکرد گذشته دبیرخانه شورا از ساماندهی برنامه اقدام ملی برای تحقق حقوق مالکیت فکری در کشور خبر داد.
وی اظهار داشت: ۲ قانون مهم حوزه مالکیت فکری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و برای تدوین قانون حقوق مالکیت صنعتی و قانون حقوق مالکیت ادبی و هنری از همه کسانی که در دستگاه های مختلف به نوعی صاحبنظر و عهده دار مسئولیت هستند، دعوت به همکاری شده است.
اجتمام *۳۲۲۹* ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1289 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615042 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر