پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶
 |  26/ آذر/ 1397 - 6:06
  |   نظرات: بدون نظر
82 بازدید بازدید

هیات مدیره نمایشگاه بجنورد در پرداخت وجوه زمین کوتاهی می کند


علیرضا مصطفی زاده بورا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه و شهرسازی، با هیات مدیره نمایشگاه در خصوص واگذاری زمین، هیچ اختلاف نظری ندارد و تنها مشکل، واریز نشدن وجوه مربوط به زمین دولتی است که مدیریت نمایشگاه حدود ۱۰ سال است از پرداخت حقوق دولتی خودداری کرده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تاکنون بهره برداری کافی و وافی را برده است اظهار داشت: قیمت زمین دولتی، طبق قوانین و مقررات سازمان ملی زمین و مسکن، بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری به روز تعیین می شود بنابراین نظر مدیریت شرکت نمایشگاه بین المللی مبنی بر اعمال قیمت سال ۸۵، خارج از ضوابط است.
مصطفی زاده بورا خاطرنشان کرد: در نشست مشترک با هیات مدیره نمایشگاه در سازمان صنعت و معدن و تجارت، قیمت کارشناسی رسمی دادگستری پذیرفته شده است و قیمت تعیین شده توسط هیات کارشناسی پنج نفره دادگستری به آن مدیریت ابلاغ شده است که از پرداخت آن امتناع شده است.
وی افزود: با توجه به قصور مدیریت نمایشگاه در پرداخت وجوه زمین، تصمیم گیری برای ماندن در این مکان و یا رفتن، با اعضای هیات مدیره آن نمایشگاه است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مشکل مالکیت توسط مدیریت نمایشگاه ایجاد شده و دستگاه دیگری مقصر نیست و چنانچه وجوه ابلاغی به موقع در ۱۰ سال گذشته پرداخت می شد و طرح را مطابق قرارداد اجرا می کرد تاکنون مالکیت زمین تعیین تکلیف شده بود.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بجنورد پیش از این گفته بود که مالکیت این نمایشگاه از ۱۰ سال گذشته تاکنون بخاطر اختلاف در قیمت گذاری زمین، همچنان بلاتکلیف مانده است.
علی اکبر خدابنده اظهار داشت: هر چند زمین نمایشگاه در تصرف و اختیار ما است اما مالکیت آن به علت اختلاف در قیمت گذاری، با مشکل روبه رو شده است.
وی افزود: هیات مدیره این نمایشگاه، خواستار واگذاری زمین با قیمت سال ۸۵ است اما راه و شهرسازی حاضر نیست زمین را با این قیمت واگذار کند.
خدابنده اظهار داشت: توسعه نمایشگاه بین المللی بجنورد به علت مشکل مالکیت زمین متوقف مانده و هیچ گونه اقدامی در زمینه سرمایه گذاری در این نمایشگاه انجام نشده است.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بجنورد اظهار داشت: در صورتی که مشکل قیمت واگذاری زمین حل نشود، برای جابه جایی مکان نمایشگاه و سرمایه گذاری در مکان دیگر اقدام خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش سرمایه گذاری برای توسعه نمایشگاه بین المللی در بجنورد تاکنون بلاتکلیف مانده است و واگذاری زمین به ساخت نمایشگاه بین المللی در سایت ارکان بجنورد یک دهه است که به علت تعیین قیمت با مشکل روبه رو بوده و توسعه آن در حد ۲ سوله باقی مانده است.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 715 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1611345 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر