پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۴
 |  26/ آذر/ 1397 - 11:32
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

منشا بسیاری از جرایم اجتماعی فضای مجازی است


به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه دوشنبه در جلسه آموزش همگانی حقوق که در مسجد توحید شهر قزوین برگزار شد، افزود: آموزه های دینی بر تحقیق و پرس و جو و آگاهی در روابط تجاری، اقتصادی و حقوقی تاکید دارند و باید پرسید دلایل کم کاری مردم در این زمینه چیست؟
وی گفت:متاسفانه امروزه با انتشار یک پیام و محتوا در فضای مجازی نه تنها مردم عادی بلکه حتی وکلا و قضات نیز فریب می خوردند که این نشان دهنده ناآگاهی مردم و کم کاری در تحقیق و پرس وجو است.
رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد:اگر مردم دستور قرآنی مبنی بر تحقیق و پرس و جو در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … را آویزه گوش خود قرار می دادند امروزه شاهد تشکیل ۳۰۰ هزار پرونده در قزوین نمی بودیم.
این مسئول قضایی گفت: متاسفانه امروز به خاطر همین بی دقتی ها و بی احتیاطی ها در روابط اقتصادی، تجاری و اجتماعی از هر پنج شهروند قزوینی یک نفر در دستگاه قضا پرونده دارد و حدود چهار هزار نفر پشت میله های زندان های قزوین حضور دارند.
قدرتی ادامه داد: امروزه ۴۸ درصد زندانی های استان به خاطر مواد مخدر پشت میله ها قرار دارند و اگر واقعا به آموزه های اسلام و باورهای دینی اعتقاد داشتند شاهد حضور این تعداد زندانی برای مواد مخدر در زندان ها می بودیم؟
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود:باید دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما به میدان آمده و به صورت جدی تر برای ایفای مسئولیت های خود در این زمینه اقدام کنند.
وی با تاکید بر کاهش میزان مهریه ها گفت: متاسفانه به دلیل افزایش میزان مهریه ها تعداد طلاق استان از هزار و ۲۰۰ پرونده به بیش از چهار هزار مورد رسیده که زنگ خطری برای دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و مسئولان جامعه است.
قدرتی اضافه کرد:امروزه آموزش همگانی حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی در جامعه یک ضرورت است تا شاهد کاهش میزان پرونده های حقوقی و میزان مراجعات به دستگاه قضا باشیم.
قدرتی گفت:همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم.
وی یادآور شد: امروزه نسل جوان و مردم جامعه کمتر به علما و دانشمندان دینی مراجعه می کنند و این زنگ خطری برای جامعه است و باید مدیران جامعه با هوشیاری بیشتری در این زمینه عمل کنند.
این مسئول قضایی استان با بیان اینکه پروسه بررسی دعاوی کیفری و حقوقی در دستگاه قضا طولانی است، افزود: نقص قوانین و مقررات و کمبود نیروی اداری و قضایی از جمله دلایل طولانی شدن فرایند دادرسی در دستگاه قضا هستند که می توان برای کاهش زمان دادرسی ها با آگاه سازی مردم در بخش های مختلف حقوقی و تجاری از تشکیل پرونده در دستگاه قضا جلوگیری کرد.
۶۱۰۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 715 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600755 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر