جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
 |  26/ آذر/ 1397 - 1:32
  |   نظرات: بدون نظر
51 بازدید بازدید

بافت جنوب سمنان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی بازسازی شود


به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز دوشنبه در سومین نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با جرائم خاص و کمیته قضایی- انتظامی مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر استان سمنان در دادسرای مرکز استان، افزود: نگاه دستگاه قضا توجه حداکثری مسئولان به مناطق جنوبی شهری است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان خاطرنشان کرد: ظرفیت های قانونی برای تعیین تکلیف اماکن مخروبه و رها شده جنوب شهر سمنان وجود دارد و با بهسازی این مناطق چهره این مناطق تغییر می کند.
به گزارش ایرنا، سومین نشست دو جانبه ستاد پیشگیری و مباره با جرائم خاص و کمیته قضایی- انتظامی مبارزه با قاچاق و مواد مخدر استان ۶ دستور کار داشت، بررسی وضعیت باغ های رها شده در بلوار شریف واقفی و آیت الله عالمی شهر سمنان که محلی برای پاتوق معتادان و مشکلات زیست محیطی منطقه شده، همچنین بررسی وضعیت خانه های متروکه رها شده و در حال ریزش در محله های پایین شهر سمنان از جمله دستور کاری این نشست بود.
در این نشست مصوب شد شهرداری سمنان با استفاده از ظرفیت بند ۵۵ و۱۱۰ قانون شهرداری ها برای رفع اماکن خطر ساز در محله های جنوب شهر اقدام کند.
همچنین در این جلسه برای انتقال واحدهای فروش ضایعات به خارج از شهرسمنان تصمیماتی اتخاذ شد.
به گزارش ایرنا، در ۱۷ شهر استان سمنان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است، حدود ۳۰ درصد از بافت فرسوده سمنان در مرکز این استان واقع شده و بر اساس آمار، شهر سمنان بزرگترین بافت تاریخی استان را داراست.
در سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال معادل چهار درصد از اعتبارات مرکز استان سمنان، صرف احیاء و بازسازی بافت فرسوده شد.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 221 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613974 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر