چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴
 |  25/ آذر/ 1397 - 4:10
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

سند ملی ساختمان سازی دادگستری ها تدوین می شود


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دادگستری کل استان تهران، نوروز کهزادی در مراسم افتتاح ساختمان حوزه قضایی جوادآباد ورامین گفت: دفتر فنی قوه قضاییه با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی تلاش های بسیاری انجام دادند و مقررات ملی ساختمان سازی در قوه قضاییه را تنظیم کردند و ما این ضوابط را برای تمام دادگستری های کشور ارسال و نظرات آنها را جمع آوری کردیم و به زودی این نظرات تبدیل به سند ملی ساختمان سازی دادگستری ها خواهد شد.
وی افزود: لازم است دادگاه ها دارای فضای مناسب برای متهم، شاکی و شهود باشد و هر ساختمانی اقتضائات خود را دارد و این مقررات تدوین شده تا مشخص شود، ساختمان هایی که برای قوه قضاییه ساخته می شود، چه خصوصیتی باید داشته باشند و با حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز هماهنگی هایی صورت گرفته تا ساختمان ها به گونه ای احداث شوند که امنیت قضات، کارکنان و مراجعین تامین شود و بتوانند در فضایی امن به فعالیت قضایی خود ادامه دهند.

* تامین هزینه ساختمان های دادگستری
معاون قوه قضاییه گفت: این طرح و صدها طرح دیگر از جمله کارهای عمرانی است که منابع مالی آن از محل اعتبارات خاصی تامین شده است که در اختیار ریاست قوه قضاییه قرار دارد و تامین اعتبار این نوع طرح های مهم عمرانی در سراسر کشور صورت گرفته و این همان موضوعی است که متاسفانه برخی از افراد ناآگاه جوسازی کردند و بعدها نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسناد و مدارک مربوطه را ملاحظه و بررسی کرده و بر حقیقت این موضوع صحه گذاشتند و یکی از مواردی که از این بودجه هزینه شده، ساخت همین ساختمان جدید حوزه قضایی بخش جواد آباد است.
وی افزود: در تمام این طرح ها مقررات ملی ساختمان به طور کامل رعایت شده است. چون کشور ما روی گسل های متعدد زلزله و به ویژه اطراف آن و فلات ایران زیر فشار حرکت های پوسته زمین و زیرزمین قرار دارد و به همین دلیل باید در ساختمان هایی که می سازیم؛ مقررات ملی ساختمان در نظر گرفته شود.

* مغرضان به دنبال مساله دار کردن حساب های رئیس قوه قضاییه
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم افتتاح ساختمان های جدید حوزه قضایی بخش شریف آباد گفت: مردم در هر جامعه ای اعم از اسلامی و غیراسلامی و دینی یا غیردینی، نیازمند عدالت، امنیت و آسایش اند و وقتی این نیاز در جامعه وجود دارد؛ متولیان جامعه باید برای تحقق این نیاز و اجابت خواسته مردم تمام تلاش خود را داشته باشند.
وی افزود: امروز این توفیق را داریم که در آستانه میلاد امام حسن عسگری (ع) و به واسطه سفر پر خیر و برکت آیت الله آملی لاریجانی و معاونان قوه قضاییه به حوزه قضایی استان تهران، توانستیم طرح های ساختمانی فراوانی را به بهره برداری برسانیم و باید متذکر شوم که اعتبار مالی تمام آنها نیز از محل حساب خاص ریاست قوه قضاییه پرداخت شده و این همان منابع مالی است که مغرضان نسبت به آن فضا سازی کردند تا این حساب ها را مساله دار جلوه کنند و در جامعه و افکار عمومی این مساله را مطرح کردند که پول و اعتبار آن در کجا هزینه می شود و امروز باید در جواب آنها بگوییم که پول آن در این پروژه های ساختمانی واحد های قضایی هزینه می شود.
اسماعیلی اضافه کرد: بعد از گذشت حدود سه سال از سفر ریاست قوه قضاییه به حوزه قضایی استان تهران تاکنون، بیش از کل ساختمان هایی که در زمان صد سال از تاریخ تاسیس عدلیه در تهران ایجاد شده بود، از محل اعتبارات اختصاصی آیت الله آملی لاریجانی، در حوزه قضایی استان تهران ساختمان های جدید احداث شده است.
وی افزود: در دادگستری کل استان تهران و در تاریخ عدلیه و از روزی که دادگستری ایجاد شد، مجموع بناهای ملی ما ۱۲۰هزار مترمربع بود و بعد از سفر ریاست قوه قضاییه برنامه ها آغاز شد و تعداد زیادی از آنها در شهر تهران و در حوزه های قضایی مختلف به بهره برداری رسید و تا امروز می توانم ادعا داشته باشم که به مراتب بیش از این میزان در تهران ساختمان های اداری به بهره برداری رسانده ایم.
اسماعیلی از ساخت دادسرای بخش پاکدشت و سایر طرح های در دست اجرا در شهرهای پردیس، قرچک و برخی نقاط دیگر خبر داد و گفت: انجام این طرح ها یک کار جمعی بود که به بهره برداری رسید و همه کمک کردند تا بتوانیم این ساختمان را که نیاز بیش از ۱۰ سال آینده مردم حوزه قضایی شریف آباد را تامین می کند، به بهره برداری برسانیم.
پس از افتتاح ساختمان های دادگستری جوادآباد و شریف آباد که با حضور معاون قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و برخی از مسئولان بخش جوادآباد و شریف آباد برگزار شد، حاضران از ساختمان در حال احداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت بازدید کردند.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است و بخش جوادآباد به عنوان پهناورترین بخش استان تهران با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در جنوب شهرستان ورامین و در مجاورت محور قم گرمسار قرار دارد.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 427 بازدید

بازدید دیروز: 831 بازدید

بازدید کل : 1609709 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر