پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
 |  25/ آذر/ 1397 - 3:24
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

توضیحی برای یک مصوبه مجمع/آخرین خبر از حادثه چابهار/تعبیر جهانگیری از وضعیت دانشگاه‌ها و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ آذر بخوانید؛

توضیحی برای یک مصوبه مجمع/آخرین خبر از حادثه چابهار/تعبیر جهانگیری از وضعیت دانشگاه‌ها و…

نامه نمایندگان غرب و جنوب غربی کشور به سران قوا درباره موضوع آب، جزییاتی از احتمالات چگونگی ورود مواد منفجره در حادثه چابهار، هشدار «مطهری» درباره بدعت مجمع تشخیص مصلحت نظام، توضیح انصاری درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و ارتباطش با FATF، حضور سفیر ایران در وزارت خارجه پاکستان در پی حادثه‌ای تروریستی در مرز دو کشور، توضیح مجمع تشخیص درباره مصوبه اخیر پیرامون لایحه مبارزه با پولشویی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و پنجم آذر ماه ۱۳۹۶۷ است.

به گزارش ایسنا، ، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای گفت: دوران پر برکت رهبری حضرت آقا برای شخص بنده دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در صدر اسلام را تداعی می‌کند.
در همین همایش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اینکه ما اهمیت قائل شویم و در پی تبیین اندیشه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی باشیم بسیار حائز اهمیت است و امروز این موضوع جایگاه خود را پیدا کرده است.

معاون اول رییس جمهوری نیز در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور با بیان این‌که وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد وزارت غلامی است، اظهار کرد: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌ها نداشتیم و امروز مشاهده می‌کنیم که دانشگاه‌ها هم نشاط سیاسی دارند و هم به مسائل علمی خوب پرداخته می‌شود.

یک مقام آگاه با اعلام خبر عضویت «وحید صیادی نصیری» در گروهک تروریستی تندر، علت دستگیری وی را برنامه‏‌ریزی برای انجام اقدامات ایذایی اعلام کرد. نامبرده با توجه به برنامه‏ ریزی گروهک برای اقدامات انفجاری در تاریخ ۱ /۵/ ۹۷ در قم دستگیر و به زندان منتقل گردید و به علت بیماری کبدی به بیمارستان اعزام و علی‏رغم تلاش پزشکان، در بیمارستان پس از هفت روز در مورخ ۲۱ / ۹/ ۹۷ جان باخت.

صبح  امروز همچنین ملک طباطباییهمسر «مهدی بازرگان»اولین نخست وزیر ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رییس دولت موقتدرگذشت.

حسین نورانی‌نژاد با بیان آخرین اخبار حزب اتحاد ملت گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست‌های درون حزبی برای بررسی نقاط قوت و ضعف از جمله اقدامات اخیر اعضای حزب اتحاد ملت است. وی افزود: تدوین و انتشار بیانیه پایانی حزب از جمله آخرین اقداماتی بود که در شورای مرکزی و دفتر سیاسی حزب صورت گرفت که به نظر می‌رسد این بیانیه مورد توجه مخاطبین هم قرار گرفت.

همچنین محمد نوری  از انتخاب اعضایی ستاد انتخابات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هجدهمین نشست سران احزاب وابسته به این جبهه خبر داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به بیان جزییاتی از احتمالات چگونگی ورود مواد منفجره در حادثه چابهار پرداخت و گفت که به احتمال زیاد مواد منفجره حادثه تروریستی چابهار از راه دریا وارد کشور شده است. حشمت الله فلاحت پیشه افزود: هنوز اطلاعات دقیقی حاصل نشده است، اما با توجه به بازدید از مرز دریایی چابهار این احتمال وجود دارد که مواد منفجره به گونه‌ای در لوای یک سری قاچاقها وارد چابهار شده است.

همچنین نماینده شهرکرد از تهیه نامه‌ای خطاب به سران قوا و اعضای شورای عالی امنیت ملی از سوی نمایندگان غرب و جنوب غربی کشور درباره ورود به موضوع آب خبر داد.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مصوبه روز گذشته شورای مجمع در رابطه با لایحه مبارزه با پولشویی، توضیح داد که منظور از کلمه «اصلاح» در صحبت های نقل شده از دبیرمجمع «اصلاح متنی و تنظیم نهایی در ابلاغ به دولت» بوده است و نه طرح مجدد در مجلس.

در همین رابطه علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی ارجاع لایحه مبارزه با پولشویی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس برای اصلاح را فراتر از اختیارات مجمع دانست و گفت: «مجلس باید برای این بدعت آشکار که کیان مجلس را تهدید می‌کند، تدبیر کند

همچنین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان توضیحاتی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و ارتباطش با FATF گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی یک موضوع داخلی است که در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این لایحه از این جهت به FATF مربوط می‌شود که این گروه ویژه مالی چهل توصیه به کشورهای جهان کرده تا برخی قوانین داخلی‌ خود را در راستای مبارزه با پولشویی اصلاح‌ کنند.

در پی رخ دادن حادثه‌ای تروریستی در مرز ایران و پاکستان که شهادت شش سرباز پاکستانی را به دنبال داشته است، وزارت امور خارجه پاکستان سفیر ایران در اسلام آباد را احضار کرد.

در همین راستا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی حادثه تروریستی حمله به یکی از پاسگاه های مرزی پاکستان در ایالت بلوچستان را که به جان باختن شماری از نیروهای پاکستانی انجامید، به شدت محکوم کرد و برای انجام فعالیت مشترک ایران و پاکستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرد.

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران ومقدم السفرای هیات‌های سیاسی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا درباره آخرین تحولات و وضعیت فلسطین گفت: مبارزه برای آزادی هر وجب از خاک فلسطین ادامه دارد و هیچ شکی نیست که فلسطین آزاد خواهد شد. این دیپلمات فلسطینی اعتقاد دارد ‌که «آمریکا در خاورمیانه سیاست آمریکایی ندارد و اجراکننده سیاست دشمن صهیونیستی در منطقه است». طی یک‌سال اخیر اتفاقات زیادی در فلسطین در پی سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ رئیس جمهور آمریکا رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، قطع کمک به آنروا،‌ بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و … است .

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) بیست و پنجم ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1116 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601156 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر