سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
 |  24/ آذر/ 1397 - 10:17
  |   نظرات: بدون نظر
57 بازدید بازدید

گرانی در خلخال نگران کننده است


به گزارش ایرنا ، محمد احدی روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز خلخال افزود: در حال حاضر قیمت میوه و صیفی جات در این شهرستان ۲ برابر قیمت آن در مرکز استان است.
وی گفت: در حالی که درج قیمت بر روی کالا در بسیاری از واحدهای صنفی این شهرستان رعایت نمی شود ضعف نظارت دستگاه های نظارتی از جمله اداره تعزیرات حکومتی بر عملکرد کسبه و گرانی برخی از کالاهای ضروری و مورد نیاز روزمره موجب نارضایتی مردم از وضعیت گرانی شده است.
او همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی موارد سرقت محسوس در سال جاری در مقایسه با سال گذشته در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته افزایش فعالیت واحدهای صنفی ضایعات جمع کنی در شهر خلخال بیشترین عامل افزایش سرقت های خرد در این منطقه است.
وی گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۶ واحد صنفی ضایعاتی در این شهر فعالیت ۱۶ واحد غیرقانونی بوده و این واحدها فاقد پروانه کسب بوده و بدون نظارت دستگاه های نظارتی فعالیت کرده و در خرید و فروش اموال سرقتی خرد شرکت دارند.
احدی افزود: پارسال از مجموع ۴۷ پرونده قاچاق مشروبات الکلی ۴۶ پرونده مختومه شده و برای رسیدگی به یک پرونده در خارج از این شهرستان نیابت قضایی داده شده است.
او اظهار کرد: امسال نیز احکام قضایی برای ۲۶ پرونده قاچاق از مجموع ۳۴ پرونده ورودی تشکیلات قضایی شهرستان صادر و این پرونده ها مختومه شده اند.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه از کشف و ضبط ۵۶۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در سال جاری توسط ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان خبرداد.
فریدون بابایی با بیان اینکه چهار دستگاه خودرو حامل سیگار قاچاق در این شهرستان توقیف شد، افزود: نبود انبار مناسب برای نگهداری امول مکشوفه قاچاق از جمله سیگار و طولانی شدن پروسه زمانی تحویل اموال قاچاق از سوی اداره اموال تملیکی مرکز استان مشکل ساز شده است.
او همچنین با تاکید بر لزوم توقف فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه که در سوخت رسانی سوخت ال پی جی به خودروها فعالیت دارند، گفت: فعالیت های صنفی خطرساز در جامعه که منجر به وقوع حوادث احتمالی انفجار گاز و تهدیدی علیه سلامت مردم است، باید متوقف شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 32 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618613 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر