پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰
 |  21/ آذر/ 1397 - 8:53
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

۵۵٫۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مهریه فارس نیاز است


سید حشمت الله حیات الغیب چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان مهرماه امسال و قبل از اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر تأدیه مهریه، آمار زندانیان مهریه این استان ۵۷۶ نفر بود که با پیگیری های لازم از طریق مرجع قضایی و مجموعه زندان این آمار به ۱۳۹ نفر تقلیل یافته است.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: به صورت میانگین مبلغی بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال برای آزادی ۱۳۹ زندانی مهریه در فارس نیاز است.
وی اضافه کرد: این مبلغ برای افرادی که اعسار(تنگدستی) آنان پذیرفته شده و پیش قسط اعسار بدهکار هستند و یا با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون به توافق رسیده اند است.
مدیرکل زندان های استان فارس گفت: تعداد زندانیان صرفاً مهریه این استان پس از نوسانات اقتصادی اخیر افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که در تیرماه سال جاری تعداد این افراد ۳۷۶نفر، مرداد ماه ۵۷۴ نفر ، شهریور و مهرماه نیز ۵۱۴ نفر بوده که این روند سعودی با ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه در پایان آبان ماه به ۱۵۹نفر و هم اکنون نیز به ۱۳۹ نفر زندانی مهریه در فارس کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و با ابلاغ بخشنامه ریاست قوه قضاییه درخصوص پذیرش اعسار زندانیان مهریه، تعداد قابل توجهی از زندانیان تاکنون از زندان ها آزاد شده و پرونده سایر زندانیان نیز در حال پیگیری است.
حیات الغیب اعلام کرد: تعداد ۱۶۸نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومیت مالی فارس نیز با مجموع بدهی معادل ۲۰میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با کمک های مردمی ویژه آزادی زندانیان به برنامه ماه عسل ماه رمضان ۹۷ آزاد شدند.
بخشنامه رییس قوه قضاییه برای جلوگیری از زندانی شدن محکومین مهریه در مهرماه ۹۷ ابلاغ شد.
در این بخشنامه آمده است: نظر به برخی گزارش‌های واصله تعدادی از محکومین تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلای تعیین شده به علت افزایش غیر متعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته و به همین جهت در اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند.
در ادامه این بخشنامه آمده است: بدین وسیله مقرر می‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ شود تا دادگاه‌ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی نسبت به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌شود، رسیدگی و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکومٌ ‌‌علیه افزایش دهند تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید.
۹۸۷۳ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 496 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619900 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر