پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۱
 |  21/ آذر/ 1397 - 8:21
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

ورود به حریم خصوصی افراد جرم محسوب می شود


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مصطفی عارف کیا در بین بسیجیان و گشت های محله محور ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان در امامزاده اسیری بم افزود: به موجب ماده هفت آئین دادرسی کیفری، حقوق شهروندی باید رعایت شود.
وی اظهار داشت: رعایت حقوق شهروندی برای تمام افراد بخصوص ضابطین قضایی الزامی است و ما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و مسائل و اطلاعات حقوقی و سیاسی را مطرح کنیم.
وی ادامه داد: مطابق ماده ۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری ورود به منازل، اماکن تعطیل و بسته و تفتیش آنها، همچنین بازرسی اشخاص و اشیاء در جرایم غیرمشهود با اجازه موردی مقام قضایی ممکن است.
رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: طبق مواد ۲۸ و ۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری فرماندهان، افسران و درجه داران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که آموزش های تخصصی را فرا گرفته اند و به نهوعی ضابطین عام هستند و مقامات و ماموران که به موجب قوانین خاص در حدود وظایف محوله ضابط دادگستری محسوب می شوند ضابطین خاص هستند.
وی تصریح کرد: موضوعی که برای مسئولان بخصوص بسیجیان مهم و اثر بخش است و سبب جذب افراد می شود رعایت اخلاق حسنه است و در قرآن کریم، احادیث اهل بیت (علیهم السلام) و سخنان بزرگان مطالب زیادی در این خصوص بیان شده است.
وی با بیان اینکه هنر ما این است افراد مخالف عقایدمان را با اخلاق خوب جذب کنیم افزود: اصل ۳۷ قانون اساسی مربوط به برائت است و در مظنونیت ها باید این اصل رعایت شود.
۳۰۲۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 243 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619647 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر