جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۲
 |  20/ آذر/ 1397 - 8:18
  |   نظرات: بدون نظر
117 بازدید بازدید

لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت مخالفان زیادی داشت


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، اشرف گرامی زادگان عصر سه‌ شنبه در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان که در مرکز تحقیقات و مطالعات زنان برگزار شد، افزود: از اهداف اصلی این لایحه کرامت زنان و تحکیم بنیان خانواده است که به عنوان دو موضوع مهم مطرح شده است.
وی تصریح کرد: اگر کرامت زن نباشد تحکیم بنیان خانواده را هم نخواهیم داشت، طولانی شدن روند این لایحه را همه شاهد هستیم و ۶ سال است که این لایحه را دنبال می کنیم.
گرامی زادگان ادامه داد: ١٠ ماه است که این لایحه در اختیار رئیس قوه قضاییه قرار دارد، چالشهایی پیش روی این لایحه است که مسأله اول به این برمی گردد چون جنس ما زن است این لایحه هم اطاله داشته است.
وی اظهار داشت: هم موضوع زن بودن و هم مخالفان لایحه باعث اطاله این لایحه شده است و یکی از اتهامات به ما موضوع غرب گرایی بوده است، اما معتقدم اگر خرد و دانش در غرب بکارگرفته نشود، نمی توان کار را پیش برد.
گرامی زادگان ادامه داد: البته باید گفت این لایحه در ایران نوشته شده است و توسط ١٨ قاضی تمام جملات و کلمات آن مورد بررسی قرار گرفته است.
مشاور امور پارلمانی و حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: این لایحه با ۵٢ ماده لایحه بسیار خوبی است و برای اولین بار به این سبک لایحه نوشته شده است و نظر قوه قضاییه را به خود جلب کرده است.
وی از توجه جامعه مدنی به ویژه رسانه هایی که موضوع مطالبات زنان را دنبال می کنند، تقدیر کرد و گفت: یکی از اهداف مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره این لایحه دستیابی به قانون با کمترین مشکل و ایراد بوده است.
گرامی زادگان ابراز امیدواری کرد در یکی دو هفته آینده این لایحه به تایید قوه قضاییه برسد و پس از ورود آن به مجلس شورای اسلامی و تصویب آن به نتیجه خوبی برسیم.
اجتمام *٧٢۶٨*۱۱۹۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 270 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612735 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر