پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
سرویس: مقالات
 |  20/ آذر/ 1397 - 7:01
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

تحریم ها با وجود دانشجویان بیدار بی اثر است


به گزارش ایرنا، مسعود شفیعی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در سیرجان افزود : دانشجویان تاکنون در تمامی عرصه های نبرد سیاسی و مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی حضوری فعال داشته اند.
وی به تاریخچه ظلم و ستم آمریکا در حق ملت ایران پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۳۳۲ دانشجویان قیام خود را علیه استکبار اعلام کردند و سه دانشجو توسط دژخیمان طاغوت به شهادت رسیدند که نشانگر بیداری و قیام دانشجویان علیه ظلم و استبداد و استکبار است.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه روز دانشجو بیانگر اتحاد و همبستگی دانشجویان علیه دشمنان ملت است گفت: در راستای حفظ منافع و حیات ملی ایران تمامی قشرها و دانشجویان متحد و منسجم در برابر دشمنان می ایستند.
وی با اشاره به اتحاد و انسجام به عنوان نخستین درس دانشجو، بیان کرد : یک متخصص به محیط اطراف خود بی تفاوت نیست لذا دانشجو مرکز تبادلات علمی و حساس به مسائل روز است که این امر بسیار ارزشمند است.
شفیعی مصرف گرایی، کم توجهی به محیط زیست و تحمل نکردن دیدگاه مخالف را چالش فرهنگی جامعه دانست و افزود : مسئولان در هر دولتی باید تاب تحمل اتنقادات و گفته های مخالفان را داشته باشند زیرا اگر تحمل انتقاد را نداشته باشیم، به آرامی دانشجویان را از نسل قبل جدا کرده ایم.
وی ادامه داد: این سرکوب ها قدرت دفاع را از دانشجو می گیرند و باید طوری به نسل جوان توجه کرد که در عرصه جهانی مدافع کشور بمانند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ایران تاکید کرد : ارزش بسیاری باید برای روز دانشجو قائل شویم، ظرفیت های خودمان را بالا ببریم و توان شنیدن صدای مخالف را داشته باشیم .
**مسئولان به خواسته های مردم توجه کنند
امام جمعه سیرجان همچنین در این آیین با توصیه به تقوا نقد منصفانه را به عنوان علت پیشرفت جامعه و نظام اسلامی معرفی و عنوان کرد: مسئولان نیز باید به نقدهای منصفانه و خواسته های به حق توجه کنند.
حجت الاسلام سیدمحمود حسینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیشترین دیدارها را با دانشجویان دارند و خواسته های آنان ثبت و ضبط می کنند تا به مرحله اقدام برسانند.
آیین گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجوبان برتر روز سه شنبه در تالار دانشگاه آزاد سیرجان برگزار شد .
در این مراسم برنامه های فرهنگی متنوع برگزار شد و در پایان از دانشجویان برتر سیرجان در رتبه های علمی و فرهنگی تجلیل شد.
روز شانزدهم آذر ماه به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.
سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.
۷۴۲۰/۷۴۳۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1005 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620409 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر