پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱
 |  20/ آذر/ 1397 - 6:44
  |   نظرات: بدون نظر
51 بازدید بازدید

برای اجرایی شدن لایحه تامین امنیت زنان نیازمند زیرساخت‌ها و نیروی متخصص هستیم


یک استاد حقوق خانواده:

برای اجرایی شدن لایحه تامین امنیت زنان نیازمند زیرساخت‌ها و نیروی متخصص هستیم

یک استاد حقوق خانواده با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان بیان کرد: نیازمند زیرساخت‌ها و نیروهای متخصص برای اجرایی شدن لایحه هستیم.

به گزارش ایسنا، زهرا داور در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان گفت: مهمترین بحث درباره این لایحه این است که وقتی از امنیت زنان صحبت می شود، منظور چیست؟

به گفته وی امنیت اشکال مختلفی دارد. موضوع اصلی لایحه تامین امنیت زنان موضوع امنیت انسانی زنان است که جمعیت قابل توجهی از جامعه را زنان تشکیل می دهند.

وی معتقد است: بحث عمده لایحه تامین امنیت زنان حفظ امنیت و سلامت خانواده، ارتقای شاخص های مربوط به آن و پیشگیری از شاخص هایی است که ارتباط معناداری با خشونت علیه زنان دارند.

به گفته داور در این لایحه اقدامات مهمی انجام شده است و درصدد فرهنگ سازی است. این لایحه دارای دو بحث عمده قانونگذاری و فرهنگ سازی است که تنها وظیفه دولت نیست و در رابطه با نهادهایی که در این لایحه موثر هستند، باید همه ارکانهای دولت همکاری کنند.

این استاد حقوق خانواده معتقد است که لایحه بحث خوبی در رابطه با تامین امنیت زنان دارد اما آیا نهادهای مسئول در قالب ستادی و اجرایی از عِده و عُده لازم برخوردار هستند؟ آیا این حجم فعالیت در توان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و یا سازمان بهزیستی است یا باید زیرساخت های آنها تقویت شود.

داور با بیان اینکه قانون حمایت از خشونت در سال ٩١ به تصویب رسید اظهار کرد: نیازمند زیرساختها و نیروهای متخصص برای اجرایی شدن لایحه هستیم. آیا این زیرساخت ها وجود دارد؟ حتی در قانون نیز به این زیرساخت ها توجه نشده است. وی با اشاره به یکی از ماده های این لایحه ادامه داد: آیا وزارت علوم باید نیروهای متخصص برای این موضوعات را در اختیار داشته باشد یا خیر؟

داور افزود: باید زیرساخت ها را تامین کرد و در زمینه فرهنگ سازی نیز قوه قضاییه و وزارت دادگستری موظف به انجام اقدامات لازم شده اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1202 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620606 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر