جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹
 |  20/ آذر/ 1397 - 3:17
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

احتمال اصلاحات در بودجه ۹۸/یک نظر قضایی در مورد اینستاگرام/ایران، بزرگترین پناهجوپذیر جهان و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ آذر بخوانید؛

احتمال اصلاحات در بودجه ۹۸/یک نظر قضایی در مورد اینستاگرام/ایران، بزرگترین پناهجوپذیر جهان و…

رهنمود رهبری درباره بودجه ۹۸، دستگیری بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار، واکنش یک نماینده نسبت به شیوه قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو، بررسی افزایش قیمت خودرو در کمیسیون اصل ۹۰، شهادت بیش از ۳۰ هزار جوان عراقی در جنگ با داعش، لغو هزینه ویزا میان کردستان و سلیمانیه عراق، علما، اساتید و دانشجویان خواهان فیلترینگ اینستاگرام و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، بیستم آذرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه نهایی کنگره ۲۰۰۰ شهید استان خراسان‌جنوبی تاکید کرد: این ایده که آمریکا با خروج از برجام ایران را پای میز مذاکره برگرداند صرفا یک تخلف و خیال است.

همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی شهدای استان خراسان جنوبی که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، صبح امروزدر محل این همایش در بیرجند منتشر شد.حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، با اشاره به تهاجم خطیر دشمنان در مسائل معنوی، افزودند: البته رویش‌های انقلاب در سراسر کشور محسوس است و با تلاش و گسترش این رویش‌ها، دشمن در تهاجم به معنویات نیز همچون جنگ سخت، شکست خواهد خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان نشست مشترک سران سه قوه تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند بر مبنای این رهنمود جدید،  امروز جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه اجرایی و عملیاتی کنیم. البته جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی را که مورد نظر مقام معظم رهبری است، نهایی خواهیم کرد. روحانی با اشاره به اینکه رهبری رهنمودی به سران قوا داشته‌اند، گفت: ممکن است بنابر این نظر، اصلاحاتی در بودجه ۹۸ انجام دهیم.

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزار مترمکعبی بندرعباس، با اشاره به اینکه در کشوری هستیم که مهم‌ترین سرمایه آن مردم هستند و باید به‌ گونه‌ای خدمت کنیم که نه دل مردم را خالی کنیم که شرایط سخت است نه آنکه واقعیت‌ها را پنهان کنیم، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمامی توطئه‌های دشمنان را در موضوع تحریم‌ها با شکست مواجه کنیم.

وی در ادامه از طرح توسعه بندر شهید رجایی و گمرک بازدید کرد و در جریان ظرفیت بارگیری، ترخیص و تخلیه کالا قرار گرفت و در این بازدید تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای واردات کالاهای اساسی وجود ندارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از اهداف سرویس‌های جاسوسی ضربه زدن به نظام اسلامی و آسیب رساندن به روان انسان‌ها است گفت: امنیت و آرامش مردم مهمترین هدف وزارت اطلاعات است. علوی خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد حرکت تروریستی در چابهار بودیم که دشمن با هدف ضربه زدن اقتصادی به این منطقه وارد عمل شدند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بازدید هیاتی از این کمیسیون از چابهار گفت که طبق بررسی‌های اولیه بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و دستگیر شدند و قطعا به مجازات خود می‌رسند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در توضیح بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از چابهار، اظهار کرد: بخشی از بازدیدهای ما مربوط به بررسی حادثه تروریستی چابهار بود، اتفاقی که پشت آن راهبرد تخریبی سیاسی قرار داشت.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به شیوه قیمت‌گذاری چهار محصول ایران‌خودرو، آثار مثبت و منفی آزادسازی قیمت خودروهای غیرپرتیراژ توسط ایران‌خودرو را تشریح کرد.

درهمین ارتباط سخنگوی کمیسیون اصل “۹۰” مجلس  از جلسه هفته‌ آینده این کمیسیون با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو خبر داد.

همچنین سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس  در واکنش به برخی اظهارنظرهای مسئولان به خصوص رییس جمهور در مورد بنزین، تاکید کرد که هنوز تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین یا دو نرخی شدن آن گرفته نشده است.

سفیر ایران در عراق، در پیامی فرا رسیدن اولین سالروز پیروزی دولت و ملت عراق بر گروه تروریستی داعش را تبریک گفت و دراین پیام خطاب به دولت و ملت عراق تاکید کرده است که خواست ایران، وجود عراقی آزاد، با ثبات و قدرتمند است.

همچنین در جشن نخستین سالگرد پیروزی ملت عراق و جبهه مقاومت اسلامی در برابر شجره خبیثه داعش سرکنسول‌ عراق در مشهد گفت: در مدت ۳ سال حضور داعش در خاک عراق، بیش از ۳۰ هزار نفر از جوانان عراقی به شهادت رسیدند.

فرماندار سلیمانیه عراق نیز اعلام کرد که سفر میان کردستان و سلیمانیه برای هیات‌های فرهنگی و ورزشی بدون پرداخت ویزا خواهد بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق: ایران اولین حامی عراق در جنگ با داعش بود

مصادف با اولین سالگرد پیروزی عراق بر داعش، فرمانده نیروی هوایی ارتش هم عراق اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که با سرعت و بدون دریافت هیچ چیزی از عراق حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی کرد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلستان در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که ایران با میزبانی ۹۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر، یکی از بزرگترین کشورهای پناهجوپذیر در جهان است و افزود: به گفته سازمان عفو بین‌الملل، ۵۶ درصد از ۲۱ میلیون پناهنده در جهان، تنها در ۱۰ کشور – که تمامی آن‌ها در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی هستند – حضور دارند.

سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهانفیلترینگ اینستاگرام هستند. جواد جاویدنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اینکه چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام مطرح شده بود. آیا قرار است این شبکه اجتماعی فیلتر شود؟ گفت: اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. متأسفانه میزان جرایمی که در بستر جرم خیز اینستاگرام بوجود آمده و هر روز رو به رشد است را می‌توان بعنوان یک فاجعه نام برد و خانواده‌های زیادی درگیر آسیب‌های آن شده و از این مسئله گلایه‌مند هستند.  

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1221 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602609 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر