جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
سرویس: مقالات
 |  19/ آذر/ 1397 - 7:59
  |   نظرات: بدون نظر
115 بازدید بازدید

نباید ارتباط جوانان با نسل انقلاب قطع شود


به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست شورای سیاست گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع نخبگان و دانشگاهیان خراسان شمالی گفت: باید در جشن چهل سالگی، پختگی انقلاب و اقتدار نظام را به رخ جهانیان بکشیم.
وی تمدن سازی نوین اسلامی را از اهداف امروز انقلاب دانست و انقلابی ماندن را عامل اصلی پیروزی خواند و افزود: باید آسیب ناپذیر و انقلابی بمانیم تا دشمن نتواند نفوذ کرده و به کشور آسیب بزند.
حجت الاسلام یعقوبی از رخوت دوستان، رخنه دشمنان و رجعت انقلابیون به عنوان عوامل شکست یاد و بیان کرد: ملت ما استوار است و قدرت علمی و مدیریتی پیدا کرده و انقلاب را با همه تهدیدات حفظ می کند.
وی افزود: دشمنان بدانند با این بچه بازی ها، تهدید و تحریم ملت ما از پا درنمی آید و هر روز بیش از پیش پیشرفت می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید ارتباط نسل جوان امروز و انقلابی دیروز را حفظ کنیم و پلی بین گذشته و آینده ایجاد کنیم تا جوانان بدانند سابقه انقلاب چه بوده است.
وی اظهار داشت: انقلاب امانت است و باید این تعهد و رسالت در دانشگاه عمق پیدا کند و گذشته درخشان را پاس بداریم و آینده درخشان تری بسازیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امروز اقتدار ایران به صورت معناداری به دنیا صادر شده، ضعف اقتصادی را نتیجه عدم برنامه ریزی درست دانست و افزود: متاسفانه سیاستمداران اقتصادی ما مسیر واحدی را برای اقتصاد طراحی نکرده و تکلیف را مشخص نکرده اند.
امام جمعه بجنورد از دانشگاهیان خواست خود را در انقلاب سهیم دانسته و در عرصه حضور یابند و تماشاگر نباشند زیرا صرفا با چند سخنرانی نمی توان انقلاب را حفظ کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست از تشکیل ۱۵ کارگروه و ۲ کمیته زیرمجموعه شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد انقلاب خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص به ستاد گزارش شده است.
حجت الاسلام سالاری افزود: کاروان انقلاب در مناطق و روستاهای محروم استان کار خود را آغاز کرده و بر اساس برنامه تا دهه فجر به ۴۰ روستا سرکشی کرده و خدمات رسانی می کند.
وی برگزاری نمایشگاه و یادواره شهدا، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را از اهم برنامه های شاخص ذکر کرد و اظهار داشت: برخی از برنامه ها در حال اجرا و برخی در حال آماده سازی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات بسیار اساسی در حوزه سلامت بعد از انقلاب، افزایش چهار برابری تعداد بیمارستان ها با یک هزار و ۴۵۰ تخت را از جمله این اقدامات برشمرد.
دکتر علی حق بین با اشاره به راه اندازی خانه های بهداشت در روستاها، افزود: هم اکنون هیچ روستای بالای هزار نفر در استان بدون خانه بهداشت نیست.
وی افزایش تعداد پزشکان متخصص و شکل گیری دانشگاه در ۱۷ رشته با افزون بر ۲ هزار دانشجو و ۲۰۰ عضو هیات علمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکلات حوزه سلامت از جمله دریافت وجوه غیرمتعارف و نبود پزشکان متخصص در بیمارستان ها نیز با اجرای طرح تحول سلامت رفع شده است.
دکتر حق بین با بیان اینکه شرایط امسال با توجه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن انقلاب بسیار خاص تر از سال های گذشته است، از برگزاری نمایشگاهی از اقدامات حوزه سلامت استان در بعد از انقلاب خبر داد.
ط/۵۱۳۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 149 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1613902 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر