سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹
 |  18/ آذر/ 1397 - 4:40
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

بیش از ۱۴۶ هکتار اراضی منابع طبیعی مازندران به بیت المال بازگردانده شد


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری مازندران، سید یونس حسینی عالمی افزود: در نیمه نخست امسال ۴۸۲ پرونده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی ( از طریق اجرای احکام قضایی قطعی و تبصره ذیل ماده ۵۵ ) تشکیل و به اتهامات ۵۱۲ نفر در این زمینه رسیدگی شد.
وی ادامه داد: در این زمینه بیش از ۱۴۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.
دادستان مرکز مازندران همچنین گفت: هم اکنون در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی ۵۳ پرونده در دادسرا و ۵۰ پرونده در دادگاه های استان در حال رسیدگی است و ۳۷۹ پرونده در دادگستری ها مختومه شد.
حسینی عالمی در خصوص پرونده های حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی نیز گفت: در این خصوص در قالب یکهزار و ۵۷۳ پرونده به اتهام ۵۴۸ نفر رسیدگی و ۱۵ هکتار از اراضی بیت المال بازگردانده شد.
وی اضافه کرد: در این حوزه ، ۱۶۲ پرونده در دادسرا و ۱۷۹ پرونده در دادگاه مفتوح بوده و ۲۰۷ پرونده مختومه شده است.
دادستان مرکز مازندران افزود: یک هزار و ۵۷۳ پرونده اعلام شده فوق الذکر ، شامل پرونده های قضایی در دادسرا (کیفری ) و دادگاه ( حقوقی ) و نیز اخذ دستور قضایی در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری است که اکثر آنها مشمول اجرای تبصره مزبور بوده و در بدو شروع به جرم توسط جهاد کشاورزی اقدام و برگشت به وضع سابق شد.
وی در خصوص حفظ حقوق بیت المال در حوزه حریم دریا، رودخانه و سواحل نیز گفت: ۴۲ پرونده در این خصوص تشکیل و به پرونده ۳۷ متهم رسیدگی شد که حدود چهار هکتار از حریم سواحل استان آزادسازی شد.
حسینی عالمی در خصوص عملکرد دادستانی در حوزه جرائم مرتبط با منابع آبی و چاههای غیرمجاز در نیمه نخست امسال نیز گفت: ۶۰ پرونده در این زمینه تشکیل شد که ۱۸ پرونده در دادسرا و ۴۰ پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است.
دادستان مرکز مازندران با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۷۲ چاه غیرمجاز در مازندران، گفت: ۲۵ پرونده مربوط به چاههای غیرمجاز در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و هشت دستگاه مخصوص حفاری غیر مجاز توقیف شد.
۶۹۹۰ / ۲۰۹۶/۱۸۹۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 964 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618578 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر