پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
سرویس: مقالات
 |  15/ آذر/ 1397 - 9:42
  |   نظرات: بدون نظر
111 بازدید بازدید

مردم یمن ایستادگی و مقاومت را به منصه ظهور گذاشتند


حجت الاسلام والمسلمین حمید مشهدی آقایی چهارشنبه شب در همایش «من یمنی ام» در مسجد جامع دماوندبا اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص جایگاه یمنی ها، اظهار داشت: هر کس که یمنی ها را دوست بدارد پیامبر اکرم(ص) را دوست داشته و هر که با آنها کینه ورزی کند با پیامبر اکرم(ص) کینه ورزی کرده است.
وی در خصوص علت تعریف پیامبر اکرم(ص) از یمنی ها افزود: یمنی ها اصالتا از اساس شیعه مسلمان شدند و شیعه توسط مردم یمن به عالم منتشر شد و همه مردمان انصار الله و حتی دو قبیله بزرگ اوس و خزرج و ۳۴ نفر از شهدای کربلا یمنی بودند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یمنی ها از مذهب زیدی پیروی می کنند، خاطر نشان کرد: ۳۶ درصد مردم یمن زیدی بوده و از معدود کشورهایی است که ۹۹ درصد مسلمان و بیش از ۵۵ درصد مردم آن شیعه می باشند.
حجت الاسلام مشهدی آقایی با تاکید براینکه سنی های یمن نیز از مذهب شافعی پیروی می کنند، اضافه کرد: زیدی ها از لحاظ اعتقادی شبیه سنی های معتزله بوده و اغلب آنان دارای تعصب قبیلگی هستند و کتاب، عقیق و خنجر برای آنان بسیار مهم است.
وی در خصوص اهمیت کشور یمن تصریح کرد: یمن به خاطر تنکه باب المندب یک کشور استراتژیک و دارای موقعیت ژئوپلیتیک است که تحت اشراف انصار الله است و بیش از ۳۰ درصد اقتصاد دنیا و ۶۰ درصد از نفت اروپا از این تنگه می گذرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه مردم یمن نمونه ایستادگی و مقاومت را به منصه ظهور رسانده اند، ادامه داد: تنها کشوری که گرد تمدن کثیف غرب بر روی آن ها تاثیر نگذاشته، یمن است.
وی ادامه داد:در شرایط فعلی ایستادگی حرف اول و آخر را می زند و هر کس که با آمریکا و عربستان هم پیمان شد فرو ریخت و هر کس که با ایران پیمان بست باقی ماند و این موضوع سبب شد که برخی از افراد خواهان این موضوع شوند.
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران تاکید کرد: اگر در داخل کشورمان همانند سردار سلیمانی در حوزه اقتصادی و مدیریتی داشتیم وضعیت مان به گونه ای دیگر بود و می توانستیم کارهای بزرگی در همین شرایط انجام دهیم چرا که برای دستیابی به موفقیت باید ایستادگی کرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: قدرت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران به خاطر خون شهدا، ولایت فقیه و همت جوانان این مرز و بوم است.
تهرام/۷۲۴۶/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1129 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601169 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر