چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
سرویس: مقالات
 |  15/ آذر/ 1397 - 2:42
  |   نظرات: بدون نظر
64 بازدید بازدید

آیت الله بوشهری: حزب بدون ارتباط با رسانه همانند سرباز بدون اسلحه است


آیت الله سیدهاشم حسینی بو‌شهری روز پنجشنبه در دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب و تحزب در گذشته مسبوق به سابقه بوده و در تعابیر نورانی قرآن کریم حزب الله و حزب شیطان آمده است که با شاخصه های امروزین حزب متفاوت است.
وی گفت: حزب در گذشته به عنوان یک گرایش اعتقادی مطرح بوده اما امروز ساز و کاری است که در قوا و انتخابات نقش دارد و می‌تواند همگرایی ایجاد کند.
آیت الله بوشهری با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم از واژگان قرآن برای حزب استفاده کنیم، افزود: آیا با مفهوم برون دینی می‌توانیم آموزه دینی از حزب ذکر کنیم؟ ما باید از حزب به عنوان ابزار و روش استفاده کنیم و آنرا در جهت رسیدن به منویات دینی احزاب بومی سازی کنیم.
وی با اشاره به اصل شورا در اسلام ادامه داد: چه اشکالی دارد حزب و شورای مرکزی تشکیل دهیم و از برآیند مجموع دیدگاه ها به این نقطه نظر برسیم. این که شورای مرکزی همه کاره باشد در اسلام چنین چیزی نداریم بلکه باید از مجموع افکار استفاده شود.
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر یک اصل بسیار مهم است که سه خصوصیت دارد یکی در حق الله یکی در حق شهروندان و دیگری درباره حکومت و قدرت است. احزاب می‌توانند درباره رابطه حکومت و مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.
بوشهری با یادآوری این مطلب که بیعت در گذشته بوده و امروز جای خود را به انتخابات داده است گفت: احزاب هرچه دارند تقویت و شبکه‌های اجتماعی فعال در سراسر کشور داشته باشند. احزاب ما اساسنامه دارند اما در معرض افکار عمومی جامعه نیستند و بسیاری از احزاب را با شخص می‌شناسند، نباید حزب را با یک شخص بشناسند.
وی افزود: احزاب ما نباید به گونه‌ای باشند که با افول قدرت‌ها نابود شوند؛ حزب برای بقا باید، بینش سیاسی داشته باشد و به جامعه بینش سیاسی بدهد، چراغ بعضی حزب‌ها فقط در زمان انتخابات روشن می‌شود. احزاب باید برای تحقق آزادی با رسانه‌های گروهی ارتباط داشته باشند. حزب بدون ارتباط با رسانه همانند سرباز بدون اسلحه است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی با شعار «احیای مدیریت جهادی، حل مشکلات کشور با مسوولیت پذیری حزبی» روز پنجشنبه در مجتمع آدینه تهران با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ، سفیران سوریه و فلسطین در تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای این حزب برگزار شد.
سیام**۱۰۵۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 190 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618771 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر