شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
 |  14/ آذر/ 1397 - 4:31
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

پیام رهبری به اجلاس نماز/خوش و بش روحانی با همشهریانش/منتفی شدن استیضاح ظریف و…


در گزیده اخبار سیاسی۱۴ آذر بخوانید

پیام رهبری به اجلاس نماز/خوش و بش روحانی با همشهریانش/منتفی شدن استیضاح ظریف و…

پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، بگذارید یک روز دانشجو برای دانشجویان بماند!، راهکار یک نماینده برای ساماندهی بازار خودرو، گزارش ایسنا از اصلاح لایحه CFT در مجلس، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بعد از تعطیلات، برگزاری دادگاه تجدید نظر اسفندیار رحیم مشایی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، چهاردهم آذرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار غلامعلی حیدری در شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: یکی از راه‌های تحقق این هدف  مسیر تدوین سند راهبردی است و قطعا تحقق این اهداف و اجرای آن می تواند از جنگ احتمالی پیشگیری کند. گاهی دشمن صحبت از حمله به زیرساخت های هسته ای کشور می‌کند که این نگاه قطعا یک بُلُف است؛

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل می کشاند و اعتلا می‌بخشد. رهبر انقلاب در این پیام تاکید کردند: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان.

در همین اجلاس که با موضوع «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در دانشگاه سمنان برگزار شد، رئیس جمهور، نماز را وسیله هدایت و ذکر رحمانیت خداوند دانست و تاکید کرد: نماز، صورت دین و نماز جماعت، مظهر و نمایش دین و قدرت اسلام است. وی تاکید کرد: راه ایستادگی در برابر فشار اقتصادی بدخواهان، تکیه بر خداوند است.

در این اجلاس حسن روحانی  از ۱۵ فرد و دستگاه برگزیده با اهداء لوح تقدیر، تجلیل کرد. رئیس جمهوری همچنین از علیرضا بیرانوند به عنوان ورزشکار نمونه نمازی، سید محمد مهدی موسوی محب به عنوان نوجوان نمونه نمازی، سید موسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان به دلیل ۲۸ سال خدمت داوطلبانه و افتخاری در ستاد اقامه نماز، معصومه بهرامی به دلیل تجربه موفق در جذب دانش آموزان به نماز و قاسم شریفی به دلیل اقدام ویژه در آموزش نماز در مدارس استان سمنان تقدیر و تجلیل کرد.

رئیس جمهور در جریان سفر به سمنان در جمع پرشور مردم در حسینیه شهدای سرخه، با بیان اینکه استان سمنان و سرخه، مهد انقلاب بوده و امروز هم انقلابی است، تصریح کرد: وعده دولت و وزارت نیرو به مردم سرخه، آب شرب سالم و پایدار در تابستان ۹۹ است. وی توسعه زیرساختهای گردشگری استان سمنان و سرخه را ضروری خواند و اظهار داشت: سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسانهای عالم، عارف و مجاهد است.

ماجران «زن و نون» چیست؟

روحانی در جریان سفر به استان سمنان با حضور در جمع مردم سرخه با همشهریانش خوش و بش کرد و دقایقی شاد را برای آن ها رقم زد. وی در این سخنرانی که به طور مستقیم از تلویزیون نیز پخش می‌شد به روایتی از دوران کودکی خود پرداخت و به زبان سرخه‌ای خطاب به همشهریانش که تدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی‌اش نیز در میان آنان بودند خاطرات گذشته را زنده کرد.

بگذارید یک روز دانشجو برای دانشجویان بماند!

روز دانشجو که می‌شود دانشگاه‌های کشور رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند. ۱۶ آذر هر سال روز دانشجوهاست. جوانانی که پرسشگری، هیجان و مطالبه از مسئولان جزیی جدایی‌ناپذیر از ذات‌شان است. اما گویا فضای دانشگاه هم مثل بسیاری دیگر از شئونات جامعه امروز ایرانی کم کم به سمت تغییر و بی‌تفاوتی در حال حرکت است. دانشگاهی که پویا نباشد جامعه پویایی هم نخواهد ساخت.

گزارش ایسنا از اصلاح لایحه CFT در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. بر این اساس بخشی از این لایحه مجددا به شورای نگهبان ارجاع می‌شود و بخش دیگری که مجلس بر آن اصرار کرده به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.

همچنین عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به پس گرفتن امضاهای تعدادی از متقاضیان، استیضاح وزیر خارجه منتفی شد. علیرضا رحیمی اظهار کرد: استیضاح آقای ظریف ۲۴ امضاء داشت که اکنون تعداد امضاها به ۹ نفر رسیده است. طبق آیین‌نامه وقتی امضاها کمتر از ۱۰ نفر باشد از حد نصاب افتاده و منتفی است.

رییس کمیته بررسی مسائل و مشکلات کامیون‌داران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح سختی مشاغل رانندگان به زودی نهایی می‌شود، گفت: پیگیر تشکیل صندوق‌های رفاه رانندگان هستیم تا شرایط مناسب برای آنها ایجاد شود.

همچنین یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با ارائه شش راهکار برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: سلامت و ارتقاء کیفی صنعت خودروسازی کشور در گرو اجرای نظام مدیریت بهره‌وری در دو بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز  با بیان این کهطرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد، گفت که نمایندگان به دنبال بررسی با اولویت طرح افزایش تعداد نمایندگان در دوره‌ بعدی انتخابات در مجلس هستند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت درباره ایران اعلام کرد: همه فعالیت های مرتبط با موشک بالستیک ایران کاملاً در انطباق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است در حالی که آمریکا این قطعنامه را به صورت کامل نقض کرده است.

سید حسین موسویان نیز در مقاله‌ای در پایگاه خبری تحلیلی لوبلاگ آمریکا با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام شانس عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح هسته‌ای را کاهش داده است، نوشت: قصد آمریکا برای نوسازی و توسعه سلاح‌های هسته‌ای صلح و ثبات جهانی را به خطر خواهد انداخت.

در نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رییس شیعیان بحرین در تهران گفت: شیعه و سنی مانند دو بال هستند که باید با یکدیگر پرواز کنند و با یک بال پرواز و حرکت مقدور نیست، اتحاد و وحدت سبب می‌شود امت اسلامی سرور تمامی جهان باشند.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد از برخی از کسبه و تجار در شرایط سخت و دشوار کنونی، تصریح کرد: داد و فریاد و گلایه بخش قابل توجهی از مردم از بی انصافی گروهی از تجار و کسبه که مدام اجناس را گران می کنند، بلند شده است.

جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی که چندی پیش از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد، صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ آذرماه) در شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب برگزار شده است. حسینی وکیل مدافع مشایی پیش‌تر به ایسنا گفته بود: قرار بر این بوده که دادگاه در تاریخ ۲۵ دی‌ماه برگزار شود ولی احتمالاً زودتر برگزار شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1232 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614985 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر