چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
 |  13/ آذر/ 1397 - 12:03
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

قاتل از قصاص رهایی یافت


حمید رضا بوالحسنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۳ بین چند نفر از خانواده ساکی و موسوی درگیری رخ داد که این درگیری منجر به قتل مرحوم نبی اله موسوی شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری رییس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان روستا، اولیا دم از قصاص گذشتند و صلح و سازش میان ۲ طرف برقرار شده است.
رییس دادگستری بروجرد با اشاره به نقش موثر دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه بیان کرد: امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم می شود.
به گفته یاراله کاکولوند رییس شوراهای حل اختلاف لرستان سال گذشته ۶فقره پرونده قتل در این شوراها منجر به سازش شده و در مجموع ۷۵هزار و ۹۵۱ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۸۸ به مصالحه ختم و۴۴ هزار و ۳۲۱ مورد قابل مصالحه بوده‌اند.
امسال نیز مواردی از این سازش ها رسانه ای شده که از جمله آیین سنتی مصالحه و آشتی بین ۲ طایفه بختیاری پس از ۴۸ سال اختلاف و درگیری با حضور مردم و مسئولان در شهرستان الیگودرز برگزار شد و همچنین قاتل محکوم به اعدام در شهر سپیددشت که در سال ۹۰ بر سر مسایل شخصی با سلاح گرم یک جوان را به قتل رساند مورد بخشش خانواده مقتول قرار گرفت.
۷۱۹۰/۷۲۶۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 114 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1618695 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر