سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
 |  13/ آذر/ 1397 - 12:15
  |   نظرات: بدون نظر
51 بازدید بازدید

حق الزحمه وکلای تسخیری و معاضدتی ۶۷۵ هزار تومان شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، عیسی امینی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: قول هایی داده شده است که احتمال تحقق آن بسیار قوی است و شاید بتوانیم بر اساس این بودجه پرداخت هایی را به وکلا داشته باشیم تا انگیزه ای برای تسریع و توسعه اقداماتی باشد که جنبه حمایتی دارند.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اظهار داشت: پیشنهاد ارائه شده بر اساس ماده ٩ و ١٠ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا، طبق آیین نامه و مطابق ضوابط قانونی است.
امینی یادآور شد: وکالت های تسخیری و معاضدتی در قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا اشاره شده است. وکلا در پرونده های حقوقی، وکالت معاضدتی و در پرونده های کیفری خصوصا در قانون جدید آیین دادرسی کیفری، وکالت های تسخیری انجام می دهند.
وی گفت: دولت موظف است که حق الزحمه ای بابت وکالت های معاضدتی و تسخیری پرداخت کند که مبلغ آن ناچیز و برای هر پرونده حدود ٢٠٠ هزار تومان است که از سال ٨۴ این پرداخت ها اقدام نشده است و از سال ٩٣ کانون وکلای دادگستری مرکز مکاتباتی برای انجام آن پیگیری کرده است.

* دفاع از نهاد مدنی دفاع از حقوق ملت است
وی افزود: نهاد وکالت راه نجات خود را در تعامل و مذاکره می داند و از این رو در این دوره از هیات مدیره کانون وکلا سعی کردیم تا ارتباط های موثری با مسئولان برقرار کنیم تا جایی که گفت و گو موجب آزادی مشروط برخی از همکاران ما شده است.
امینی خاطرنشان کرد: نهاد وکالت سیاسی نیست و به هیچ جناح و تفکر سیاسی وابستگی ندارد؛ شاید هر یک از ١٨ عضو هیأت مدیره گرایش های فکری مختلف دارند اما گرایش فکری کانون کاملا مدنی است.
وی یادآور شد: هجمه های سازمان یافته ای برای تحمیل قانون جامع بر کانون وارد شد که همه جامعه وکالت یکپارچه ایستادگی کردند.
امینی اضافه کرد: برخی فکر می کنند که با حمله به نهاد مدنی پیروز می شوند در حالی که نهاد وکالت متولی دفاع است و این دفاع را در چارچوب نظام و قانون انجام می دهد.
ادامه دارد…
اجتمام*٣٢٢٩*۱۸۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 460 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1608911 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر