پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴
 |  13/ آذر/ 1397 - 11:51
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

ازدواج مردان مسن خراسان شمالی بیشتر از زنان است


علی زاهدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۱۰۱ واقعه ازدواج بالای ۶۰ سال در مردان و چهار واقعه دیگر هم در زنان بوده است.
وی افزود: در مجموع ازدواج های مردان، بیشترین آنها در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با دو هزار و ۴۴۶ فقره، ۲۵ تا ۲۹ سال با یک هزار و ۸۳۹ فقره و ۳۰ تا ۳۴ سال با ۷۱۶ فقره بوده است.
زاهدی نیا یادآور شد: در زنان نیز بیشترین ازدواج ها در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال با دو هزار و ۱۴۲ فقره، ۲۰ تا ۲۴ سال با یک هزار ۴۸۳ فقره و ۲۵ تا ۲۹ سال با ۸۴۵ فقره رخ داده است.
وی میانگین سن ازدواج مردان در کل استان را ۲۷ سال و ۵ ماه ذکر کرد و گفت: این میزان در مناطق شهری ۲۷ سال و ۹ ماه و در مناطق روستایی ۲۵ سال و هفت ماه است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: این شرایط در زنان نیز ۲۲ سال و دو ماه است به طوری که در مناطق شهری به صورت میانگین در سن ۲۲ سال و پنج ماه و در روستایی ۲۰ سال و ۶ ماه بوده است.
وی در رابطه با ازدواج در سنین بسیار پایین نیز گفت: تاکنون ازدواج پایین تر از ۱۰ سال در استان ثبت نشده و فقط میانگین ازدواج در حد چندین ماه تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: بیشترین ازدواج ها با توجه به نرخ جمعیت در بجنورد با دو هزار و ۴۸۵ فقره و کمترین آنها در جاجرم با ۱۶۴ فقره بوده است.
زاهدی نیا در ادامه با اشاره به ثبت یک هزار و ۳۹۹ واقعه طلاق طی امسال، گفت: از این تعداد یک هزار و ۲۵۹ فقره در شهرها و ۱۴۰ فقره در روستاها بوده است.
وی افزود: بیشترین طلاق ها در مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۳۸ فقره، ۳۰ تا ۳۴ سال با ۳۲۷ فقره و ۳۵ تا ۳۹ سال با ۲۰۶ فقره رخ داده است.
وی اظهار داشت: در زنان نیز گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال با ۳۱۶ فقره، ۲۵ تا ۲۹ سال با ۳۰۶ فقره و ۳۰ تا ۳۴ سال با ۲۱۵ فقره بیشترین طلاق ها را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال جاری ۱۳ واقعه طلاق در زنان بالای ۶۰ سال و ۵۱ واقعه طلاق در مردان ثبت شده است.
وی افزود: میانگین سن طلاق در مردان در نقاط شهری ۳۴ سال و ۹ ماه و در نقاط روستایی ۳۳ سال و هفت ماه و در مجموع ۳۴ سال و هشت ماه است.
زاهدی نیا گفت: این میزان در مجموع زنان نیز ۲۹ سال و هشت ماه است به طوری که در نقاط شهری ۲۹ سال و ۹ ماه و در نقاط روستایی ۲۸ سال و چهار ماه ثبت شده است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد انها در روستاها ساکن هستند.
ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 297 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619701 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر