پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
 |  26/ آبان/ 1397 - 2:01
  |   نظرات: بدون نظر
111 بازدید بازدید

پرونده شوهرآزاری در پزشکی قانونی سمنان رو به افزایش است


مهدی نوروزی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان افزود: در گذشته پرونده های شوهرآزاری در پزشکی قانونی سمنان کم بود اما در سال های گذشته به دلیل های متعدد مانند طلاق یا تغییر فرهنگ اجتماعی، تشکیل پرونده های شوهرآزاری رو به افزایش است.
وی یادآور شد: زمانی که صحبت از همسر آزاری می شود ذهنیت عموم مردم به سمت آزار خانم ها می رود اما اخیرا تعداد مردانی که از آزار جسمی همسران خود شکایت دارند در پزشکی قانونی بیشتر شده است.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته تصادف های ساختگی در پزشکی قانونی استان سمنان به صورت آسیب های سطحی بود اما در زمان حاضر شکستگی دست، پا و بینی هم در این گونه مراجعه ها دیده می شود.

** پزشکی قانونی سمنان نیازمند تجهیزات روز
نوروزی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی تاثیر قابل توجهی در به روز رسانی نشدن تجهیزات پزشکی قانونی سمنان داشته است.
وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در داخل کشور با ساخت دستگاه های پیشرفته در نوسازی تجهیزات پزشکی قانونی کمک کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: در سال گذشته تجهیزات قابل توجهی در بخش نوسازی آزمایشگاه های این نهاد انجام شد اما به دلیل تحریم ها، این دستگاه ها اکنون در پشت مرزها اجازه ورود به کشور را ندارد.
وی اضافه کرد: دولت در کنار ارائه ارز مبادلاتی به دیگر نهادها برای خرید کالا برای این نهاد هم رویکرد های منسجمی را برای رفع این چالش برنامه ریزی کند.

**پزشکی قانونی نهاد حاکمیتی است
نوروزی اضافه کرد: اداره کل پزشکی قانونی نهادی حاکمیتی است و نمی توان اعتبارهای این اداره کل را براساس تعداد نیروی انسانی مصوب کرد و باید دولت در افزایش اعتبار استانی آن تلاش کند.
مدیرکل پزشکی قانونی سمنان ادامه داد: با راه اندازی سالن تشریح در شهرستان گرمسار بخش قابل توجهی از مشکلات غرب استان در بخش پزشکی قانونی کاهش یافته است و باید خدمات پزشکی قانونی در چهار شهرستان مهدیشهر، میامی، آرادان و سرخه هم ارائه شود.
وی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۲۶۷ نفر در پزشکی قانونی سمنان معاینه بالینی شدند.

** حقوق کارکنان پزشکی قانونی افزایش یابد
نوروزی گفت: اکنون فعالیت کارکنان اداره کل پزشکی قانونی به عنوان مشاغل سخت محاسبه می شود اما میزان دریافتی آن ها در مقایسه با کارهای روز مره ای که انجام می دهند بسیار پایین است.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کارکنان پزشکی قانونی این شرایط سختی کار را تحمل می کنند و در بعضی از موارد این افراد با مشکلات متعدد روحی و روانی مواجه می شوند.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 207 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619611 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر