شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱
 |  26/ آبان/ 1397 - 3:19
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

آخرین اخبار از مرزبانان/دیدار روسای جمهور ایران و عراق/بررسی CFT در مجمع و اعلام مغایرتها و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ آبان بخوانید؛

آخرین اخبار از مرزبانان/دیدار روسای جمهور ایران و عراق/بررسی CFT در مجمع و اعلام مغایرتها و…

آخرین اخبار از مرزبانان گروگان گرفته شده در میرجاوه، تشکیل پرونده برای تصادف نوربخش، استقبال رسمی روحانی از رئیس جمهور عراق، اعلام حمایت اروپا از موضع عراق در برابر تحریم‌های ایران، بررسی CFT در هیئت عالی‌نظارت مجمع و اعلام مغایرت‌هایش، راهکارهای ساماندهی بازار خودرو از نگاه یک عضو کمیسیون صنایع مجلس، افزایش اعتماد آژانس به ایران به خاطر همکاری "فعالانه" و "به موقع" و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست ششم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها، راهکارها و چالش‌ها که در وزارت کشور با تاکید بر لزوم ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی برگزار شد، اظهار کرد: اگر در مرزها به فکر توسعه نباشیم، در داخل هیچ فردی نمی‌تواند از کار خود بهره کامل ببرد چون بدون امنیت هیچ فعالیتی به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید.

در همین مراسم وزیر کشور با اشاره به اینکه مرزهای شرقی در اولویت اول تأمین امنیت مرزها هستند و بیشترین هزینه را هم صرف کردیم، گفت: باید بدانیم که این مهم از طریق کار نظامی صورت می‌گیرد، نه از طریق پدافند غیرعامل، لذا شورای عالی امنیت ملی اختیار توسعه امنیت شرق و غرب را به ما داده است و تلاش همه ما براین است که امنیت این مناطق را تأمین کنیم و دولت هم با وجود کمبود منابع در این خصوص به خوبی عمل کرده است. رحمانی فضلی همچنیندر حاشیه نشست هم اندیشی کارگروه های ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اعلام آخرین اخبار از مرزبانان گروگان گرفته شده در میرجاوه گفت: با تلاش دستگاه های امنیتی و انتظامی و خصوصا وزارت امور خارجه، فعلا ۵ نفر از مرزبانان ما را در اختیار پاکستانی ها قرار دارند؛ پیگیر هستیم تا همه عزیزانی که در اختیار اشرار هستند، آزاد شوند.

استاندار خوزستان نیز با اشاره به اینکه کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اعتراضات مسالمت آمیز خود را داشته و صدای‌شان را رسانده‌اند، گفت: ما در حال تلاش هستیم با کمک مسئولان کشوری، مشکلات آنها را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور  به طور رسمی از “برهم صالح”رئیس جمهور عراق در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد استقبال کرد. ارتقای همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف از جمله محورهای مذاکرات روسای جمهور و هیات های عالیرتبه دو کشور است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، در نشست خبری مشترک خود با برهم صالح اعلام کرد که می‌توانیم در آینده نزدیک حجم روابط اقتصادی ایران و عراق که اکنون به حدود ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد را به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.

رئیس جمهور عراق هم با اشاره به اینکه زمان آن فرا رسیده است که نظام منطقه‌ای تازه‌ای شکل بگیرد، گفت: ایران در این نظام جدید منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد. عراق هم باید نقش مهم و محوری در این نظام داشته باشد.

در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق نیز، روحانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئولیت همسایگی و برادری با دولت و ملت عراق آگاه است و تردید نداریم که توفیق عراق در ایجاد امنیت کامل و توسعه به نفع دو کشور، دو ملت و منطقه خواهد بود.

همچنین پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در توییتر از شوخی دیپلماتیک روسای جمهور ایران و عراق در مذاکرات امروز خبر داد و نوشت: “در این جلسه دکتر روحانی با اشاره به نام وزرای خارجه (ظریف و الحکیم): وزرای خارجه ما با ظرافت و حکمت برای ثبات و توسعه منطقه همکاری می‌کنند. درادامه برهم صالح گفت: ان‌شاء‌الله بدعم روحانی و عمل صالح (ان‌شاء‌الله با حمایت روحانی و عمل صالح) .”

فدریکا موگرینی در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، حمایت اتحادیه اروپا از عراق را در مواجهه با عواقبی که ممکن است این کشور در نتیجه تحریم‌های ایران با آن‌ها دست و پنجه نرم کند، اعلام کرد. با استناد بر گزارش دفتر نخست‌وزیر عراق از این تماس تلفنی، موگرینی به عادل‌عبدالمهدی گفته است که «اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت از موضع عراق در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آمادگی دارد تا از عراق در برابر عواقب این تحریم‌ها حمایت کند».

مصطفی میرسلیم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: CFT تاکنون در هیئت عالی نظارت مجمع بررسی شده و مواردی که مغایر با سیاستهای کلی ابلاغی ، به عنوان اسناد بالادستی، بوده مشخص و به اطلاع مجلس محترم رسانده شده است.

همچنین حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی از همسویی تشکل متبوع خود با جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: «آبادگران» همسو با «جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت» وارد انتخابات مجلس می‌شود.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان راهکارهایی برای ساماندهی بازار خودرو گفت: دولت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید به نحوی رفتار کنند تا علاوه بر زمین‌گیر نشدن صنعت خودروسازی کشور، فشارهای قیمتی کمر مشتریان را خم نکند.

همچنین سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت : تاکنون تصمیم قطعی در زمینه مدیریت مصرف سوخت در کمیسیون انرژی اتخاذ نشده است. کمیسیون با سنجیدن تمام جوانب در این زمینه تصمیم قطعی خواهد گرفت.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تشریح طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن که در این کمیسیون مطرح است آن را مقدمه‌ای بر اخذ مالیات بر ثروت یا دارایی عنوان کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود بر افزایش اعتماد آژانس به ایران به خاطر همکاری “فعالانه” و “به موقع”  تایید کرده و آورده است که “ایران تحت پروتکل الحاقی دسترسی‌های تکمیلی به همه سایت‌ها و اماکن مورد نیاز برای بازدید را فراهم کرده و ایران همکاری “به موقع” و “فعالانه” در ارائه چنین دسترسی‌هایی داشته که موجب تسهیل در اجرای پروتکل الحاقی و افزایش اعتماد شده است.

همچنین سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی در مجمع عمومی سالانه جریان حکمت ملی سیاست اعمال تحریم علیه ایران را مردود دانست و افزود: «نباید کشوری با تصمیمات خودسرانه کشوری دیگر را تحریم و با ایجاد ترس، دیگر کشورها را نیز درخصوص برقراری ارتباط با ایران تهدید کند.»

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز در پایان ماموریت خود روز جمعه با دبیر کل این سازمان دیدار کرد و خواستار موضع‌گیری گوترش علیه آمریکا شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند هم درجمع دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه لایدن، ضمن تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تصریح کرد: با انزوای کنونی آمریکا در جهان و استفاده بی رویه این کشور از زور و فشارعلیه همه کشورهای جهان، آمریکا نهایتا مجبور به تغییر سیاست زورمدارانه خود خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشکیل پرونده برای تصادف منجر به فوت رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد. قاضی ناصر سراج افزود: در حال حاضر اقدامات کارشناسی در این زمینه در حال انجام است و پس از جمع‌آوری تمامی اطلاعات و ادله درباره این پرونده تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 846 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614599 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر