سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
 |  26/ آبان/ 1397 - 2:25
  |   نظرات: بدون نظر
103 بازدید بازدید

محتکر ۲۳۰ تن برنج به مراجع قضایی معرفی شد


به گزارش روز شنبه ایرنا، سردار «علیرضا مظاهری» فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در این رابطه گفت: در پی گزارش رسیده مبنی بر احتکار برنج توسط سودجویان در یکی از انبارهای حواشی شهرستان بجنورد اقدامات پلیسی در این رابطه آغاز شد.
وی افزود: در این راستا اکیپی از مأموران پلیس آگاهی و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی در محل مورد نظر حاضر شده و مالک آن دستگیر شد.
سردار مظاهری، فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این انبار مقدار تقریبی ۲۳۰ تن برنج وارداتی کشف کردند، گفت: بر اساس برآورد کارشناسان این محموله ۲۰ میلیارد ریال ارزش تقریبی دارد و در اجرای دستور مقام قضایی انبار توسط پلیس پلمب و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

* تصادف پراید با شتر در دیزی
برخورد یک دستگاه سواری پراید با شتر در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان باعث ایجاد تصادف زنجیره ای شد و یک کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ حیدرعلی کیخا مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۲۱ شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف خودرو با شتر و تصادف زنجیره ای در روستای «دیزی» شهرستان چابهار بلافاصله مأموران پلیس به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده، مشخص شد یک دستگاه سواری پراید نوک مدادی به علت تاریکی هوا با یک شتر برخورد کرده و باعث برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵نقره ای و یک دستگاه سمند نیز با یکدیگر شده است.
سرهنگ کیخا مقدم گفت: در این حادثه سرنشین خودروی پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده خودروی پراید و راننده خودروی پژو نیز مصدوم شد که با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

* محموله لوازم پلاستیکی قاچاق در پلدختر توقیف شد
سردار محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع لوازم پلاستیکی خارجی قاچاق در پلدختر خبر داد.
وی گفت: ماموران پلیس آگاهی پلدختر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده کانتینردار مشکوک و با هماهنگی مقام قضایی آن را توقیف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۱۶۸ هزار و ۵۳۰ عدد انواع لوازم پلاستیکی تزئینی خارجی قاچاق کشف و یک نفر دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کردند گفت: متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

* کشف کالای قاچاق در جاده اشنویه -ارومیه
سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در جاده اشنویه- ارومیه خبر داد.
وی گفت: ماموران ایست و بازرسی نلیوان، حین کنترل خودروهای عبوری در جاده اشنویه- ارومیه، به یک دستگاه وانت نیسان، به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی، ۹۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، ۱۶۵ دستگاه اتوی مو و سشوار، ۳۱۵ ثوب البسه خارجی، ۲۵ قطعه اسکناس ۱۰۰ دلار و ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی افزود: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

* کشف بیش از ۹۳ هزار لیتر نفت سفید از یک شرکت
سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف ۹۳ هزار و ۶۸۰ لیتر سوخت قاچاق در ارومیه خبر داد.
وی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبار یک شرکت در «ارومیه»، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس انبار مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در بازرسی انجام شده از محل، ۹۳ هزار و ۶۸۰ لیتر نفت سفید کشف شد؛ در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد.

* دستگیری سارق باطری خودروهای سنگین
سرهنگ محمدرضا فداء، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق و کشف ۲۸ فقره سرقت باطری خودروهای سنگین خبر داد.
وی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری از خودروهای سنگین در حاشیه جنوبی شهر کرمان ماموران کلانتری ۱۹ دستگیری عامل یا عاملان سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.
فداء افزود: ماموران کلانتری موفق شدند یک سارق را هنگام سرقت باطری از یک دستگاه کامیون دستگیر کنند.
وی گفت: در تحقیقات و بازجویی های انجام گرفته از سوی پلیس، این سارق به ۲۸ فقره سرقت باطری خودروهای سنگین به ارزش بیش از۵۰۰ میلیون ریال و سرقت یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی باطری که سارق هنوز موفق به فروش آنها نشده بود، کشف شد.
سرهنگ فداء گفت: در جریان بررسی سرقت های این پرونده، یک مالخر نیز دستگیر و به همراه سارق به منظور پیگیری پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.

* ۷۸ رأس دام قاچاق در کنگاور توقیف شد
سرهنگ علیرضا مرزبانی، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۷۸ رأس دام قاچاق در کنگاور به ارزش بیش از یک میلیارد ریال خبر داد.
وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کنگاور پس از اطلاع از ورود یک محموله دام قاچاق به این شهرستان محورهای ورودی شهر را تحت نظر گرفتند.
مرزبانی ادامه داد: پس از شناسایی کامیون حامل دام قاچاق در اقدامی غافلگیر کننده موفق به توقیف آن شدند.
وی اضافه کرد: در بازرسی مأموران از کامیون، ۷۸ رأس دام قاچاق که فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی بودند، کشف شد که طبق نظر کارشناسان، ارزش احشام کشف شده به بیش از یک میلیارد ریال می رسد.
مرزبانی از دستگیری راننده کامیون حامل بار قاچاق و تحویل آن به دستگاه قضایی برای صدور احکام لازم خبر داد و گفت: برخورد با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه های پلیس استان کرمانشاه بوده که خوشبختانه امسال توفیقات خوبی در این رابطه کسب شده است.
اجتمام *۹۱۰۵ * ۳۰۶۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 494 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1608945 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر