پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
سرویس: مقالات
 |  25/ آبان/ 1397 - 3:50
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

قوه قضائیه برخورد با مفسدان اقتصادی را ادامه دهد


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد به اعدام دو تن از مفسدان اقتصادی اشاره کرد و افزود: آنها میلیاردها دلار از منابع این ملت را به خارج از کشور منتقل و مشکلات اقتصادی ایجاد کردند.
وی به زورگویی نظام استکباری در یمن و فلسطین و امثال آنها اشاره کرد و اظهار داشت: گوش دنیا به اقدامات جهانخواران کر شده و صدای ناله کودکان و دختران یمن را که با گلوله یا از روی گرسنگی می میرند، نمی شنود.
حجت الاسلام نوری یادآور شد: کشورهای زورگو سلاح های شیمیایی خود را به عربستان جیره خوار می دهند تا مسلمانان جهان را قتل عام کند.
وی با تاکید بر اینکه باید جهان اسلام به خودش بیاید و وحشی گری بی اندازه نظام استکباری را ببیند، اظهار داشت: ما باید به خودمان متکی باشیم زیرا که نظام استکباری قابل اعتماد نبوده و نیست و نخواهد بود.
امام جمعه موقت بجنورد در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت، هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری این هفته به نام وحدت را در این دانست که جهان اسلام در سایه رسالت و ولایت پیامبر اکرم (ص) وحدتی دشمن شکن داشته باشد.
وی وحدت را نیاز امروز و دیروز و فردای اسلام دانست و افزود: این مساله ای است که جهان اسلام در دنیای امروز بشدت به آن نیازدارد زیرا که بسیاری از گرفتاری های نظام اسلامی ریشه در دودستگی و تفرقه و اختلاف بین امت مسلمان دارد.
حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: منافع استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایجاب می کند که جهان اسلام از هم جدا شوند و با هم درگیر شوند و دائما با هم سر ستیزداشته باشند تا ازمنافع آن به نفع خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مسلمانان هنوز نتوانسته اند جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا کنند، گفت: یک و نیم میلیارد مسلمان در ۵۸ کشور اسلامی زندگی می کنند اما، در هیچ یک از تصمیم گیری های جهانی نمی تواند حضور داشته باشد.
وی افزود: وقتی حرف از امنیت کل دنیا در شورای امنیت مطرح می شود و قرار است برای تحریم و راه انداختن جنگ علیه یک کشور در این شورا تصمیم گیری شود، مسلمانان نقش تعیین کننده ای ندارند.
امام جمعه موقت بجنورد اظهار داشت: تمامی قوانینی که در ساختار نظام بین المللی وجود دارد نیزهیچ کدام برگرفته از دین مبین اسلام نیست و فقط از نظام دموکراسی نشات گرفته که نظام غرب آنها را نوشته است.
وی یادآور شد: این در حالی است که اگر قرار است حقوق بشر رعایت شود باید در نظام حقوقی دنیا کشورهای مسلمان جایگاهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه چرا نباید کشورهای اسلامی برای خودشان دادگاهی داشته باشند که اختلافات را با قوانین خودشان حل و فصل کنند، گفت: اهرم های فشار در بخش های مختلف از جمله قضایی، مالی، بانکی در دست دشمنان است و آنها تصمیم گیرنده هستند.
حجت الاسلام نوری تشدید اختلافات را هدف اصلی دشمنان دانست و افزود: تفرقه و عقب نگه داشتن جهان اسلام ابزار دشمنان و شیطان برای ضربه زدن به انسان ها است.
وی اظهار داشت: باید به ریشه های دین مبین اسلام برگردیم و تفرقه و اختلاف را کنار بگذاریم و با هم یکی شویم تا فشارها و تحریم های دشمنان بر ما تاثیری نگذارد.
ط/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1240 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601280 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر