سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۰
 |  25/ آبان/ 1397 - 8:12
  |   نظرات: بدون نظر
37 بازدید بازدید

طرح حدنگاری در سازمان جنگل ها ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت


اکرم توفیقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصویب مالکیت و حدنگاری ابتدا باید در تمامی فعالیت ها و طرح های مرتبط با حوزه های آبخیز کشور اجرا شود.
وی بیان کرد: در ۶۲۳ حوزه آبخیزداری کشور با مساحت ۹ میلیون هکتار، تصویب مالکیت و حدنگاری به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.
توفیقی اظهارداشت: از زمان تصویب قانون جامع حدنگاری تاکنون ۱۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شد.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور با بیان این که حدود ۱۱۲ میلیون هکتار اراضی ملی حدنگاری نشده است، تصریح کرد: بیش از ۳۲ میلیون هکتار اسناد مالکیت تک برگ از اراضی ملی برای دولت صادر شده است.
توفیقی با اشاره به این که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار مصوب حدنگاری اراضی ملی در کشور در سال ۹۷ بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی حدنگاری شده است.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور ادامه داد: ۱۳۰ درصد پیشرفت اجرای طرح سند تک برگی اراضی ملی نشان از این دارد که حدنگاری منوط به تخصیص منابع نشده است.
وی اجرای طرح سند تک برگی اراضی جنگلی کشور را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: سه میلیون هکتار از جنگل های کشور در گذشته حدنگاری شده بود، در سال ۹۷ برنامه برای اتمام تصویب مالکیت ۱۲ میلیون و صدور سند تک برگی برای چهار میلیون هکتار از عرصه های جنگلی است.
توفیقی، با بیان اینکه رفع تداخل اراضی ملی و موات به عهده این سازمان است، اضافه کرد: سند تک برگی مقوله‌ ای پویاست که بر دقت لازم برای تهیه نقشه ‌ها تا کید می کند و سازمان جنگل ها با جدیت در زمینه این طرح عمل می‌ کند.
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل های کشور با بیان این که منابع طبیعی متعلق به همه است، گفت: زمین خواری، تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی تهدیدی است که با آن روبرو هستیم و با جدیت با آن مبارزه می شود.
به گزارش ایرنا، ۱۴۷ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور زیر پوشش سازمان جنگل ها قرار دارد.
کاداستر ( Cadastre) یا حدنگاری، نوعی نقشه‌برداری ثبتی است که‌ ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 474 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1608925 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر