جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
سرویس: مقالات
 |  18/ آبان/ 1397 - 2:40
  |   نظرات: بدون نظر
95 بازدید بازدید

قدرت سخت افزاری و نرم افزاری آمریکا رو به افول است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد الغدیر شهر پردیس ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: طی دودهه اخیر آمریکا قدرت خود را در بین کشورهای مختلف از دست داده است.
وی درادامه با اشاره به دلایل سخت افزاری افول آمریکا خاطر نشان کرد: آمریکا در حال حاضر با بیش از ۲۰ تریلیون دلار بدهی، بدهکارترین کشور دنیاست و به دلیل نداشتن درآمد معین قدرت نظامی این کشور پایین آمده است و کاهش توان نظامی آمریکا منجر به افزایش شکست های پی در پی و تزلزل سیاسی آمریکا در دنیا شده است.
امام جمعه شهر پردیس با بیان موارد افول نرم افزاری آمریکا خاطر نشان کرد: نگاه منفی کشورهای جهان به آمریکا بر اساس نظر سنجی موسسات معتبر نظر سنجی آمریکا، ایستادن اروپایی‌ها در مقابل آمریکا در قضیه برجام، ناتوانی آمریکا در اثر گذاری معادلات منطقه ای نظیر انتخابات اخیر کشور عراق و از همه مهم تر ناتوانی در مهار قدرت ایران را می‌توان از دلایل افول قدرت نرم این کشور در دنیا دانست.
توسلی عنوان کرد: آمریکا در بسیاری از کشورها مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن شکست را تجربه کرده است و در جنگ‌های نیابتی که عربستان علیه سوریه و عراق راه انداخته بود نیز شکست خورده است.
وی در ادامه گفت: امروزهمه کشورها بر خلاف گذشته، مخالفت علنی خود را با آمریکا ابراز می کنند، اگر مواضع ملی خود را حفظ کنیم و ضعف‌های داخلی را با تقویت کادر اقتصادی دولت بهبود بخشیم و با حل مشکلات اقتصاد داخلی، اشتغال و مهارکالای قاچاق به ملت بی نظیر و توانمند در تمام عرصه‌ها تبدیل می‌شویم.
شهرستان پردیس بر اساس آمار سال ۹۵ با ۱۷۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/۹۴۴۱ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 935 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602323 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر