شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
 |  17/ آبان/ 1397 - 0:48
  |   نظرات: بدون نظر
104 بازدید بازدید

ایران و روسیه در خصوص مبارزه با فساد رایزنی کردند


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، قاضی ناصر سراج روز چهارشنبه با هدف شرکت در کنفرانس بین المللی و همچنین اجلاس اتحادیه آمبودزمان های اوراسیایی وارد مسکو شد و با «یوری چایکا» دادستان کل فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کرد.
در این نشست، دو طرف امکان توسعه همکاری حقوقی و قضایی را بررسی کردند، همچنین طرفین در چارچوب توافقات آمبودزمانی و صیانت از حقوق شهروندی، در مورد مشکلات برخی از شهروندان ایرانی و راه‌ های کمک به آنها رایزنی کردند.
تبادل نظر در خصوص مبارزه با جرایم و فساد اداری و مالی، بررسی راهکارهای تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه در چارچوب اتحادیه آمبودزمان‌های اوراسیا و شیوه‌های آموزش کارشناسان مربوطه در حوزه فعالیت ‌های ضد فسادی و آمبودزمانی از جمله محورهای گفت وگوی طرفین بود.
گفتنی است علاوه بر معاونین و مدیران دادستانی کل روسیه، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون حوزه ریاست و همکاری ‌های بین المللی سازمان بازرسی کل کشور نیز در این دیدار حضور داشتند.
آمبودزمان به فرد یا دفتری غیرجانبدار گفته می‌شود که وظیفه دارد به عنوان نماینده عموم مردم، موارد نقض حقوق افراد توسط دولت یا نهادها و شرکت‌های مختلف را بررسی و بازرسی کند.
اروپام ** ۱۳۴۶**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 714 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614467 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر