پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
 |  16/ آبان/ 1397 - 3:21
  |   نظرات: بدون نظر
98 بازدید بازدید

معافیت بندر چابهار از تحریم/توضیحی درباره نامه لاریجانی به جنتی/۳ گاف آمریکا در تحریم‌های ایران


در گزیده اخبار سیاسی ۱۵ و ۱۶ آبان بخوانید؛

معافیت بندر چابهار از تحریم/توضیحی درباره نامه لاریجانی به جنتی/۳ گاف آمریکا در تحریم‌های ایران

اطلاعیه بنیاد تعاون ارتش درباره سهامداران پهنه B پروژه چیتگر، پایان رزمایش پدافند هوایی ولایت ۹۷، توضیحات وکیلی درباره نامه «لاریجانی» به «جنتی»، واکنش های داخلی و خارجی به دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، واکنش ظریف به گاف آمریکا در تحریم «سانچی» و بانکِ تعطیل‌شده، معافیت بندر چابهار را از تحریم‌های آمریکا و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه و چهارشنبه، پانزدهم و شانزدهم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که عبور از شرایط پیش رو جز با همراهی مردم امکان پذیر نیست، گفت: باید با مردم صادقانه صحبت و شرایط کشور را تبیین کرده، البته این به آن معنا نیست که مردم را نگران کنیم. اسحاق جهانگیری تاکید کرد:ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که تحریم‌ها کمترین تاثیر را بر اقتصاد ایران بگذارد. من نمی‌توانم دروغ بگویم که تحریم ها اثری ندارد تحریم‌ها اثر دارد ولی باید اثر آن را به حداقل برسانیم.

بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی(بتاجا) اطلاعیه‌ای در خصوص سهامداران پهنه B پروژه چیتگر منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:  با توجه به ابهامات و سوالات مکرر اعضا و سهامداران پروژه چیتگر، بنا به اعلام مدیریت فروش و بهره‌برداری مسکن بتاجا، سهامدارانی که قبلاً جهت انتخاب واحد فراخوان شده بودند اما به هردلیلی موفق به انتخاب واحد نشده‌اند، روزانه ۵نفر از امتیاز بالای ۲۰۰۰ و ۵نفر از امتیاز پایین ۲۰۰۰ همانند سایر سهامداران طبق ‌اولویت بندی، مجدداً دعوت و می‌توانند نسبت به گزینش واحد مسکونی خود اقدام نمایند.

رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷، با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید. در این رزمایش یگان‌های مختلف پدافندی از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷ با اشاره به ویژگی های این رزمایش گفت: آمادگی کامل برای دفاع از حریم هوایی، وحدت، همدلی، هماهنگی و تعامل مثال زدنی بین یگان های پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه از مهمترین ویژگی و دستاورد این رزمایش بود که کار و محصول مشترک به مراتب بهتری خواهد داشت.

در دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت ۹۷، بکارگیری سامانه «مرصاد» با موشک های جدید زمین به هوا ، بهره برداری عملیاتی از رادار بومی بشیر ، انهدام اهداف هوایی توسط موشک‌های شلمچه انجام شد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس مجلس به دبیر شورای نگهبان در مورد تاکید بر ارجاع ایرادات مجمع تشخیص در خصوص CFT همچنین گفت که ایرادات شورای نگهبان به این لایحه ۶ آبان ماه به مجلس ابلاغ شده بود اما برای رعایت مناسبت ۱۳ آبان اعلام عمومی نشد.

علی لاریجانی در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال با توجه به استفاده از منابع عمومی دولتی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در همایش ۱۵ هزار شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند همه صحنه بین‌المللی را همراه خود کنند و شرایط را هم نمی‌توانند سخت‌تر از این کنند، گفت:استقامت ما در جنگ باعث شد دشمنان جرأت جنگ با ایران را نداشته باشند؛ بنابراین اگر در اقتصاد هم مقاوم باشیم به دنبال تحریم نخواهند رفت و اگر بروند هم تاثیری نخواهد داشت.

دمعاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی در قم گفت: ۲ میلیون و ۴۰هزار نفر از مرزهای ایران به کشور عراق برای سفر اربعین رفتند که از این تعداد ۱۴۲هزار نفر اتباع خارجی بودند که نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافته است.

در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی هم با بیان این‌که «اخبار حماسه اربعین باید به صورت جهانی منعکس شود»، گفت: رسانه‌های دنیا به دنبال بایکوت کامل حماسه اربعین هستند و ما باید تلاش کنیم که این حماسه را به شکل مناسب خبررسانی کنیم تا تمام مردم دنیا با این حماسه بزرگ آشنا شوند.

 واکنش های داخلی و خارجی به دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران

جمالی: تحریم‌های جدید آمریکا ضد حقوق بشر و جنایت آشکار است

مقام ارشد روس: ایران راه بیرون آمدن از وضعیت تحریم را می‌داند

یک عضو فراکسیون امید مجلس: آمریکا در پروژه «ب» درصدد تاثیرگذاری بر حمایت اروپا از برجام است

اردوغان: تحریم ها علیه ایران در راستای بر هم زدن نظم جهانی است

جنبش حماس تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: تحریم‌های آمریکا علیه ایران یک‌جانبه است

بعیدی‌نژاد: تحریم‌های آمریکا ماهیت دیکتاتوری و سلطه‌گری آمریکا را نشان می‌دهد

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: «وحدت» بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌های آمریکاست

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی: آمریکا از روی استیصال ۸ کشور را از خرید نفت ایران مستثنی کرد

مدیر کل شورای راهبردی روابط خارجی:معافیت ۸ کشور از تحریم‌ها فرصتی برای ایران و ساز و کار اروپا است

تلاش آلمان برای ادامه تجارت با ایران

وزیر خارجه ترکیه: تحریم‌های آمریکا یک‌جانبه و خطرناک است

نماینده انگلیس در امور تجاری با ایران: هدف آمریکا تغییر نظام در ایران است

رحیمی جهان‌آبادی: آمریکایی‌ها پُتک بر آهن سرد می‌کوبند

محمدی: مهم‌ترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها وحدت است

میرزایی‌نیکو: برای ایستادگی در برابر تحریم‌های آمریکا باید موازی‌کاری‌ها کاهش یابد

نقوی‌حسینی: دیوار تحریم‌های ضد حقوق بشری فروخواهد ریخت

صفاری‌نطنزی: تحریم ایران دستاوردی برای آمریکا نخواهد داشت

«ایران»، موضوع بحث پوتین با شورای امنیت روسیه

***

محمدجواد ظریف با توجه به آغاز دور دوم تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران از روز گذشته و اضافه شدن تحریم‌های جدید به تحریم‌های قبلی دولت واشنگتن علیه ایران، پیامی ویدئویی در این ارتباط خطاب به ملت ایران و افکار عمومی جهان منتشر و در آن با یادآوری این‌که «ملت ایران تاریخ سازند»، تاکید کرد: دولت آمریکا پشیمان خواهد شد.

وزیر امور خارجه همچنین در صفحه توئیتر خود به لیست تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران و گاف آمریکا در تحریم «سانچی» و بانکِ تعطیل‌شده، که روز گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری این کشور منتشر شد، واکنش نشان داد و نوشت: آمریکا در یک عملیات روانی از سر استیصال برای مفصل کردن فهرست نهادهای تحریم‌شده ایرانی – که ناخواسته هدف قرار گرفتن مردم عادی ایران را نیز نشان داد – یک بانک که شش سال پیش تعطیل شد و یک کشتی که سال گذشته غرق و به صورت گسترده‌ای رسانه‌ای شد را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

در ادامه سفیر ایران در انگلیس حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: ‏امروز بعد از کشتی سانچی و یک بانک تعطیل شده، خبرگزاری‌های بین‌المللی به اشتباه سوم آمریکا در فهرست تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرده‌اند که فقط اشتیاق زیاد آمریکا به طولانی کردن فهرست را نشان می‌دهد: ناوگان بوئینگ ۷۴۷ که مدت‌هاست بعلت فرسودگی پرواز نمی‌کنند.

همچنین سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد، اتخاذ تصمیم معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین این امکان را فراهم می‌سازد که روند ساخت خطوط راه‌آهن از این بندر به افغانستان پیگیری شود و از این طریق انتقال کالاهای تحریم‌نشده ادامه پیدا کند.

سومین سمینار عالی‌رتبه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا ۵ و ۶ آذرماه در بروکسل برگزار می‌شود.این سمینار اولین نشست همکاری‌های هسته‌ای ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه این کشور علیه ایران است.

رئیس قوه قضاییه بخشنامه “ارجاع دادخواست‌های مربوط به تصمیمات اتخاذ شده ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران “ را به روسای کل دادگستری های سراسر کشور ابلاغ و بتاکید کرد: دادخواست‌های مربوط به بانک مرکزی را قبل از هر اقدام به اطلاع رییس قوه قضاییه برسانید.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به محکومیت مدیرعاملموسسه مالی ثامن الحججدر دادگاه کیفری یک تهران، از ارسال این پرونده به دیوان عالی کشورخبر داد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 229 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601617 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر