پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳
 |  15/ آبان/ 1397 - 7:18
  |   نظرات: بدون نظر
128 بازدید بازدید

۳۴هکتار از اراضی حاشیه رودخانه های آذربایجان غربی رفع تصرف شد


مرتضی حاتمی روز سه شنبه در حاشیه چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم در میاندوآب با محوریت صیانت از منابع آب به خبرنگار ایرنا گفت: این آزادسازی شامل ۲۴ هکتار در حریم رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود و لیلان چای میاندوآب، ۱۰ هکتار در رودخانه نازلو واقع در ارومیه و هشت کیلومتر در رودخانه کانی رش اشنویه به صورت طولی است.
وی با بیان اینکه طرح صیانت از منابع آبی در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: کم آبی در بعضی بخش ها سبب بی توجهی عده ای نسبت به مقررات شده است و این افراد به صورت غیرقانونی، اقدام به حفر چاه و بهره برداری از منابع آبی می کنند.
وی گفت: حفاظت انتظامی و قضایی از منابع آب سطحی و زیرزمینی همچنین مدیریت و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعتی، بازچرخانی منابع آب به علاوه آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، پشتیبانی و نظارت از اولویت های راهبردی این طرح است.
حاتمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی همچون ماده ۹ قانون رفع تجاوز از تاسیسات آبی و برقی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری افزود: در هفت ماه امسال، ۸۰ چاه غیرمجاز در میاندوآب مسلوب المنفعه (غیرقابل استفاده برای مالک) شده است.
وی از تشکیل اکیپ دِه گردشی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میاندوآب نیز خبر داد و گفت: این اکیپ با حضور تعدادی از اداره های این شهرستان از جمله دادگستری، امور منابع آب، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
حاتمی بیان کرد: با تشکیل و نظارت این اکیپ ها اقدام های مفید و موثری در راستای شناسایی و برخورد با متجاوزان به حقوق عامه و بیت المال انجام گرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: سامانه سجام (دیده بان پیشگیری) به نشانی sajam.adliran.ir نیز فعال بوده و مشارکت اجتماعی را در تحقق اهداف پیشگیرانه و جلوگیری از وقوع جرم تسهیل می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مهمترین قوانین و مقررات مربوط به حوزه آب و همچنین آیین نامه مربوط به بستر حریم رودخانه ها، مسیل ها، مرداب ها، برکه های طبیعی و شبکه های آبرسانی، آبیاری و زهکشی میاندوآب مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر در آذریجان غربی قرار دارد.
۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1052 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620456 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر