جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴
 |  15/ آبان/ 1397 - 9:57
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

سیاسیون دست از سر دستگاه قضایی بردارند


رئیس‌کل دادگستری قزوین:

سیاسیون دست از سر دستگاه قضایی بردارند

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: لازم است سیاسیون دست از سر دستگاه قضایی بردارند تا مسئولان این دستگاه بتوانند بر اساس حکم اسلامی و قضایی، احکام صادره را اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، اظهار کرد: تعریف کاربردی عدالت، اجرای قانون است و در عدالت قضایی بر اساس ادله و بینه حکم صادر می‌شود.

وی بزرگ‌ترین کمک به نظام و ولایت و تقویت آن‌ها را خدمت صادقانه و خالصانه به مردم دانست و افزود: با این مهم، مردم به نظام دلگرم می‌شوند و نظام تقویت‌شده و دشمن هم خلع سلاح می‌شود.

وی ادامه داد: در مسیر قضاوت اسلامی قرار داریم که مقبول است، اما مطلوب نیست و می‌طلبد قوانین و ساختارهای آن اصلاح شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: لازم است سیاسیون دست از سر دستگاه قضایی بردارند تا مسئولان این دستگاه بتوانند بر اساس حکم اسلامی و قضایی، احکام صادره را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظایف اصلی دستگاه قضایی، احقاق حق و تحقق عدالت  است و رئیس جدید دادگستری شهرستان آبیک باید بر مبنای قانون  و حفظ استقلال و حرمت‌ها عمل کند. مصلحت‌اندیشی نسبت به اصل نظام مطلوب است اما مصلحت‌اندیشی نسبت به حفظ موقعیت یک نفر در یک بخش صحیح نیست و مصلحت‌اندیشی جزئی و محدود هم موجب می‌شود دودش به چشم همه برود.

وی مطرح کرد: بسیاری از مشکلات به ضعف تقنین بازمی‌گردد که به‌عنوان نمونه می‌توان به منشأ اصلی مشکلات آب‌های زیرزمینی اشاره کرد که مربوط به قوانینی می‌شود که در قبل و بعد از انقلاب در مجلس تصویب‌شده و امروز با بحران در آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم.

قدرتی عنوان کرد: خدمت در نظام اسلامی که مشروعیت آن برگرفته از ولایت ائمه اطهار (ع) است، توفیق الهی محسوب می‌شود که باید به پست‌ها به‌عنوان امانت بنگریم.طبق فرمایش امام علی (ع)  راه اصلی رسیدن جامعه و حکومت به جامعه منزه از ظلم و گناه و آسیب‌های اجتماعی عدالت در تمام ابعاد است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین متجاوزان به حق زن، حریم عدالت، حریم آزادی، حریم حقوق بشر و سایر حقوق فرض بر بشر استکبار جهانی است و اگر بخواهیم جامعه و جهان از امنیت، ثبات، پایداری، اقتدار و استحکام برخوردار باشد باید عدالت رعایت شود؛ چراکه عدالت، نیاز عمومی و مشترک جامعه بشری است و در روایتی از امام صادق (ع) نخستین نیاز انسان عدل، و سپس امنیت و رفاه  بیان‌شده است.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا مستکبران در پناه واژه‌های به‌ظاهر مقدس همچون آزادی، عدالت، تساوی حقوق زن و حقوق بشر پنهان‌شده‌اند  که مردم با درک، فهم و بصیرت خود باید به این مهم دست یابند که بساط حاکمیت و مدیریت فاسدی که بر اریکه جهان نشسته، باید برچیده شود. امام حسین (ع) به ما آموخت که  حاکمیت اسلام و ارزش‌های الهی و دینی باوجود حاکمان ظالم مانند یزید و یزیدیان امکان ندارد که نهضت عاشورای این امام همام مظهر ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: هر کس در مسیر ولایت، امام راحل و شهدا باشد باید فریادش بر سر استکبار بلند باشد؛ چراکه استکبارستیزی از شاخصه‌های مردم، امام راحل و ولایت‌فقیه است. به برکت ولایت و ارشادات امام و رهبری، دشمن با همه فتنه‌انگیزی‌ها طی ۴۰ سال علیه انقلاب نتوانسته عموم مردم را از ولایت جدا کند گرچه ریزش‌هایی داشته‌ایم اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری رویش‌ها بیشتر بوده است.

قدرتی عنوان کرد: کسانی که در مسیر ولایت قرار دارند ممکن است دیدگاه‌های مختلفی داشته باشند اما همه ولایت، ارزش‌ها، قانون و شهدا را قبول دارند و باور دارند که امریکا دشمن خونی ملت ایران است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1042 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613507 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر